گرامیداشت روز شعر و ادب فارسی در ترکیه

صدا و سیما جمعه 30 شهریور 1403 - 20:02

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از آنکارا؛ مدیر مرکز آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی در آنکارا با اشاره به بیش از چهل سال فعالیت مراکز آموزش زبان فارسی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه گفت: تاکنون بیش از سی هزار شهروند ترکیه در مراکز آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی، زبان و ادبیات فارسی را بطور کامل یادگرفته اند.
سید عباس ناجی گفت: علاوه بر آنکارا، نمایندگی‌های بنیاد سعدی در استانبول، ارزروم و اردهان ترکیه هم فعالیت می‌کنند. در کنار مراکز آموزشی ایران، زبان فارسی در دانشگاه‌های ترکیه هم در مقاطع مختلف تحصیلی تدریس میشود.
بر اساس اعلام نمایندگی بنیاد سعدی در ترکیه، همه سال، دو هزار فارسی آموز ترکیه‌ای با طی دوره‌های آموزشی بنیاد سعدی در این کشور، زبان فارسی را در حد خواندن و نوشتن فرا می‌گیرند.

اظهارات: سید عباس ناجی - مدیر مرکز آموزش زبان فارسی بنیاد سعدی در آنکارا

 

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.