کارشناسی داوری بازی جنجالی نساجی و استقلال

مشرق نیوز جمعه 30 شهریور 1403 - 20:24
کارشناس داروی درباره عملکرد تیم داوری بازی دو تیم استقلال و نساجی گفت: عملکرد داور و اتاق VAR مطلوب نبود و تعداد مراجعات هم به VAR زیاد بود که نشان از ضعف تصمیم‌گیری است.

به گزارش مشرق، حیدر سلیمانی، کارشناس داوری فوتبال درباره داوری بازی دوتیم استقلال تهران و نساجی مازندران به خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس گفت: در دقیقه 12 صحنه‌ای مشکوک پیش آمد که توپ به دست مدافع نساجی برخورد کرد. توپ به دست مدافع نساجی برخورد کرد و به نظر می‌رسید مدافع نساجی تعمدی توپ را با دست لمس کرد و VAR باید در این صحنه به داور اعلام می‌کرد و پنالتی اعلام می‌شد.

وی درباره صحنه گل به ثمر رسیده توسط رامین رضاییان که از طرف کمک‌داور مردود اعلام شد گفت: وقتی بازی با VAR برگزاری می‌شود، داور و کمک‌داور نباید در اعلام تصمیم عجله کنند و در این صحنه کمک‌داور خیلی عجله کرد و موقعیت استقلال سلب شد. هرچند تصاویر هم اصلاً واضح نیستند.

سلیمانی درباره پنالتی تیم نساجی گفت: خطای بازیکن استقلال واضح بود و این صحنه اصلاً نباید به VAR می‌رفت و پنالتی برای نساجی باید همان موقع اعلام می‌شد.

این کارشناس داوری درباره پنالتی اعلام شده برای استقلال که منجر به گل اول این تیم شد گفت: پنالتی برای استقلال اشتباه بود و جدال مدافع نساجی با مهاجم استقلال یک برخورد فوتبالی بود و داور باید دستور به ادامه بازی می‌داد.

وی همچنین درباره گل به ثمر رسیده توسط آرمان رمضانی که مردود اعلام شد گفت: دقیقه ٦٨ ابوالفضل جلالی در وضعیت آفساید صاحب توپ شد و کمک‌داور به تأمل دستور به ادامه بازی داد و بعد از گل استقلال اعلام آفساید کرد که کاملاً درست بود.

سلیمانی درباره گل دوم استقلال گفت: ‌گل دوم استقلال در شرایط سالم به ثمر رسید و بازیکنان استقلال در وضعیت آفساید قرار نداشتند.

سلیمانی درباره اخراج روزبه چشمی از بازی گفت: خطا به درستی اعلام شد اما موقعیت آشکار گل وجود نداشت و اخطار کافی بود.

وی در آخر درباره قضاوت داور بازی گفت: یک پنالتی برای استقلال گرفته نشد و یک پنالتی هم به سود این تیم به اشتباه اعلام شد.

اخراج چشمی هم اشتباه بود.

عملکرد داور و اتاق VAR مطلوب نبود و تعداد مراجعات هم به VAR زیاد بود که نشان از ضعف تصمیم‌گیری است.

منبع: فارس

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.