پایان اجلاس شهرداران بریکس در مسکو

صدا و سیما جمعه 30 شهریور 1403 - 20:42

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از مسکو؛ پس از برگزاری مجمع شهری بریکس که اوایل شهریورماه امسال با حضور رئیس شورای اسلامی شهر تهران در مسکو برگزار شد، این بار نوبت به شهرداران بریکس رسید تا درباره بهبود کیفیت زندگی شهروندان و بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند شهری به منظور تبدیل پایتخت‌ها و شهر‌های بزرگ کشور‌های عضو بریکس به محیطی بانشاط و امن برای زیست مناسب شهری، طرح‌ها و ایده‌های خود را مطرح کنند.
هیات شهرداری تهران، در غیاب علیرضا زاکانی، به سرپرستی لطف‌الله فروزنده دهکردی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، در اجلاس شهرداران بریکس حاضر بودند.
لطف‌الله فروزنده، معاون شهردار تهران در نشست پایانی اجلاس شهرداران بریکس، با اشاره به طرح‌های شهرداری پایتخت در زمینه هوشمندسازی، کیفیت وضعیت حمل و نقل، کاهش آلودگی هوا، نظم بخشیدن به ترافیک، کیفی‌سازی فضا‌های فرهنگی و ورزشی، استفاده از ابتکارات فناورانه در اداره شهر و اجرایی کردن طرح‌هایی همچون «من شهردام» گفت. 
در حاشیه این اجلاس، طرح «من شهردارم» به عنوان ابتکار تهران، به رویداد جایزه جهانی ۲۰۲۴ مسکو که شامل ۱۲ بخش بود، ارائه شد و پس از داوری، به عنوان طرح برگزیده در بخش نوآوری رویداد جایزه جهانی نوآوری ۲۰۲۴ مسکو مورد تقدیر قرار گرفت.
در این رویداد که در حاشیه اجلاس جهانی شهرداران شهر‌های عضو قدرت‌های نوظهور جهان «بریکس» برگزار می‌شد، طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه شهر‌ها و پایتخت‌های مختلف به داوری گذاشته شد. کشور‌هایی اعم از روسیه، قرقیزستان، تاجیکستان، بلاروس، قطر، بحرین، ماازی، اندونزی، فیلیپین، چین، امارات و... در این رویداد حضور داشتند.
در جایزه جهانی نوآوری ۲۰۲۴ مسکو که شامل ۱۲ بخش بود، طرح «من شهردارم» به عنوان ابتکار تهران به این رویداد ارائه و پس از داوری، به عنوان طرح برگزیده در بخش نوآوری رویداد جایزه جهانی نوآوری ۲۰۲۴ مسکو مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت.
هیأت داوران از لطف‌الله فروزنده که به نمایندگی از شهردار تهران در این رویداد شرکت کرده بود، تقدیر کرد.
لطف‌الله فروزنده در سخنانی کوتاه در این اجلاس، ضمن ابلاغ سلام گرم علیرضا زاکانی شهردار تهران به نمایندگان شهرداری‌های عضو بریکس، توضیحاتی درباره روند اجرایی طرح «من شهردارم»، کارکرد‌ها و استقبال میلیونی شهروندان از آن ارائه کرد.

اظهارات:
۱- لطف الله فرورنده - معاون شهردار تهران
۲- مونیش آرورا - مدیر نوآوری‌های شهری بریکس

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.