رویترز: ابراهیم عقیل به شهادت رسید

همشهری آنلاین جمعه 30 شهریور 1403 - 20:45
منابع خبری از جمله خبرگزاری رویترز مدعی شده‌اند که «ابراهیم عقیل» رئیس اداره عملیات حزب‌الله لبنان در حمله هوایی به جنوب بیروت به شهادت رسیده است.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز و خبرگزاری فرانسه مدعی شدند که «ابراهیم عقیل» مسئول اداره عملیات حزب‌الله در حمله هوایی ارتش اشغالگر به بیروت به شهادت رسیده است.
به گفته این رسانه‌ها، «ابراهیم عقیل» در جلسه‌ای با حضور برخی از افراد گردان رضوان حضور داشت که هدف این حمله قرار گرفته است.
یک منبع امنیتی لبنانی نیز به شبکه الجزیره گفت که حمله هوایی اسرائیل به منطقه ضاحیه جنوبی، چندین مسئول امنیتی و نظامی حزب‌الله را هدف قرار داده بود.
پیش از این رادیو ارتش اسرائیل نیز به نقل از یک منبع امنیتی این رژیم مدعی شده بود که هدف از حمله هوایی به منطقه ضاحیه، ترور «ابراهیم عقیل» رئیس اداره عملیات حزب‌الله بوده است. «ابراهیم عقیل» از فرماندهان ارشد حزب‌الله در سال ۲۰۰۰ پیش از عقب‌نشینی ارتش اشغالگر از جنوب لبنان نیز هدف حمله ترور ناموفق قرار گرفته بود.
به گفته رسانه‌ها، ابراهیم عقیل، روز سه‌شنبه در انفجار پیجرها زخمی شده و تا صبح امروز در بیمارستان بستری بود؛ او پس از ترخیص از بیمارستان با چند فرمانده حزب‌الله جلسه داشت که مورد هدف حمله هوایی قرار گرفته است.
خبرگزاری لبنان نیز اعلام کرد که تجاوز هوایی به جنوب بیروت با جنگنده اف۳۵ و با شلیک دو فروند موشک به ساختمانی در منطقه «الجاموس» در ضاحیه رخ داده است.
وزارت بهداشت لبنان نیز در آخرین گزارش خود خبر داد که در حمله هوایی رژیم اشغالگر به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت، تاکنون ۸ نفر شهید و ۵۹ تن دیگر زخمی شده‌اند.
امدادگران همچنان در حال آواربرداری و تفحص پیکرهای احتمالی باقی مانده در زیر آوار هستنتد

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.