اخراج ۳۰ هزار کارمند فولکس‌واگن تکذیب شد

رکنا جمعه 30 شهریور 1403 - 21:12
رکنا:غول خودروسازی آلمان یعنی شرکت فولکس‌واگن که با مشکلات مالی عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، ادعاهایی مبنی بر احتمال اخراج تا ۳۰ هزار نفر از کارکنان خود را تکذیب کرد.
اخراج ۳۰ هزار کارمند فولکس‌واگن تکذیب شد

به گزارش رکنا، یورونیوز نوشت: غول خودروسازی آلمان یعنی شرکت فولکس‌واگن که با مشکلات مالی عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند، ادعاهایی مبنی بر احتمال اخراج تا 30 هزار نفر از کارکنان خود را تکذیب کرد.

پیش از این اولیور بلوم، مدیرعامل فولکس‌واگن ، به کارمندان گفته بود که این شرکت نیاز به پایان دادن به تعهد حفاظت از شغل که تا سال 2029 ممنوعیت اخراج را اعمال می‌کرد، دارد.

سخنگوی فولکس‌واگن گفت: ما این رقم را تأیید نمی‌کنیم. اظهارات وی پس از گزارش‌هایی در مورد اخراج‌های پیشنهادی در مجله تجاری آلمانی Manager Magazin منتشر شد.

وی گفت: یک چیز واضح است. فولکس‌واگن باید هزینه‌های خود را در کارخانه‌های خود در آلمان کاهش دهد. این تنها راهی است که این برند می‌تواند پول کافی برای سرمایه‌گذاری‌های آینده کسب کند.

این سخنگو در ادامه افزود: نحوه دستیابی ما به این هدف بخشی از مذاکرات آتی با نمایندگان کارکنان است. فولکس‌واگن نمی‌تواند رقم ذکر شده را تأیید کند.

مجله Manager Magazin گزارش داد که این خودروساز در حال بررسی کاهش مشاغل در یک برنامه میان‌مدت است. این نشریه گفت که آرنو آنتلیتز، مدیر مالی، همچنین قصد دارد بودجه سرمایه‌گذاری‌ها را در پنج سال آینده به 160 میلیارد یورو کاهش دهد.

این کاهش 10 میلیارد یورویی از اعلامیه قبلی فولکس‌واگن مبنی بر اینکه هدف برنامه‌ریزی میان‌مدت آن بین سال‌های 2025 و 2029، 170 میلیارد یورو خواهد بود، صورت می‌گیرد.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.