نشست شورای امنیت درباره انفجارهای لبنان؛ سازمان ملل خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد

مشرق نیوز جمعه 30 شهریور 1403 - 23:06
نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره انفجارهای لبنان عصر جمعه به وقت محلی تشکیل شد و معاون دبیرکل سازمان ملل از همه بازیگران خواست حداکثر خویشتنداری را انجام دهند.

به گزارش مشرق، رزماری دی کارلو معاون امور سیاسی و صلح دبیرکل سازمان ملل عصر جمعه به وقت محلی در نشست شورای امنیت درباره تحولات خاورمیانه و انفجارهای بیروت از سوی اسرائیل با مروری بر تحولات خاورمیانه و انفجارهای اخیر لبنان گفت: من بار دیگر سخنان دبیرکل سازمان ملل را تکرار می‌کنم: ما به یک آتش‌بس فوری، آزادی فوری و بدون قید و شرط همه گروگان‌های باقی‌مانده و افزایش گسترده کمک‌های بشردوستانه به غزه نیاز داریم.

معاون دبیرکل سازمان ملل افزود: احتمال گسترش دامنه خشونت زیاد است و ثبات لبنان، اسرائیل و منطقه را تهدید می‌کند.

دی کارلو تصریح کرد که خطر امنیت و ثبات، نه تنها در لبنان، بلکه در منطقه، نمی تواند جدی تر از این باشد. دبیرکل قبلاً هشدار خود را بیان کرده و من نیز آن را تکرار می کنم.

معاون دبیرکل سازمان ملل خواستار خویشتنداری همه بازیگران و طرف ها برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش ها شد و گفت: آنها باید به تعهدات خود بر اساس قوانین بین المللی در مورد آن پایبند باشند.

نشست شورای امنیت درباره انفجارهای بیروت، پس از نشست ماهانه این شورا درباره وضعیت خاورمیانه (غرب آسیا) به درخواست کشور الجزایر درباره حملات اسرائیل در لبنان برگزار شده است.

وزیر خارجه لبنان نیز در این نشست حضور یافته است.

پیش از این، ساموئل ژبوگار، سفیر اسلوونی در سازمان ملل، که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه سپتامبر است، اعلام کرد که این شورای ۱۵ عضوی عصر جمعه در مورد انفجارهای لبنان که حزب الله را هدف قرار داده است، تشکیل جلسه خواهند داد.

وی گفت که این نشست از سوی کشور الجزایر به نمایندگی از کشورهای عربی درخواست شده است.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.