رییس سازمان سینمایی کشور: احیای سینمای ملی با گسترش امکانات در تمام استان‌ها قابل تحقق است

رکنا جمعه 30 شهریور 1403 - 23:54
رکنا:رییس سازمان سینمایی کشور گفت: انحصار طلبی در حوزه فرهنگ‌ و هنر و تجمیع امکانات برای گروهی خاص از جمله مشکلاتی بود که وجود داشت اما احیای سینما با گسترش امکانات در تمام استان ها صورت می گیرد.
رییس سازمان سینمایی کشور: احیای سینمای ملی با گسترش امکانات در تمام استان‌ها قابل تحقق است

به گزارش رکنا، محمد خزاعی روز جمعه در اختتامیه هفتادمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «راژیا» که به میزبانی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تصویرسازی اهمیت ویژه‌ای در دوران معاصر دارد و ابزار قدرتمندی در معادلات و مناسبات فرهنگی و اجتماعی دنیا به شمار می‌رود و باید از این ظرفیت به بهترین نحو ممکن استفاده کرد.

وی افزود: ورود بخش‌های خصوصی، شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان‌ها، توسعه زیرساخت ها و امکانات برای بهره گیری بهتر از ظرفیت‌های تولیدی استان‌ها، رونق رویدادهای سینمایی و ساختارهای آموزشی استانی و شناسایی استعدادهای جدید از الزامات توسعه ملی حوزه فرهنگ و هنر است.

خزاعی ضمن تشکر از برگزارکنندگان این جشنواره در قزوین، گفت: نگاه اولیه من در سازمان سینمایی تقویت استان‌ها بوده و معتقدم اگر می‌خواهیم سینما زنده باشد، باید امکانات و شرایط فیلم‌سازان استان ها بهبود یابد و نگاه بومی ما تقویت شود.

رییس سازمان سینمایی کشور اضافه کرد: امروز جوانان ما در استان ها، روشنفکران هنری و نخبگان جامعه ما هستند که در حوزه فرهنگ و هنر و آگاهی مردم بسیار تاثیر گذار عمل می کنند و وظیفه ما کشف استعداد و ارائه امکانات برای شکوفایی آنهاست.

 

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.