تقویت و پرپشتی موهای سر با روغن رازیانه

تابناک شنبه 31 شهریور 1403 - 12:01

اکنون که می دانید روغن رازیانه را می توان برای مو استفاده کرد، اولین سوال شما ممکن است این باشد که چرا و به چه دلیل روغن رازیانه برای مو مفید است؟ در پاسخ به این سوال، در ادامه برخی از فواید روغن رازیانه برای رشد مو آورده شده است.

روغن رازیانه

1. تقویت ریشه موها

روغن دانه رازیانه برخی از مواد معدنی مانند ویتامین C، کلسیم و آهن را به موهای شما می‌رساند که همین امر باعث سلامت داخلی موهای شما می‌شود، بنابراین پوست سر تغذیه‌شده و تقویت‌ موها بهتر صورت میگیرد. این باعث می شود که موهای شما تارهای قوی و سالم تری داشته باشند که کمتر در معرض شکستگی قرار گیرند.

2. جلوگیری از ریزش موها

روغن رازیانه برای مو دارای ویتامین C و آنتی اکسیدان هایی است که با عملکرد رادیکال های آزاد مقابله کرده و با گذشت زمان، شما را صاحب موهایی زیبا و بسیار سالم تر میکند.

3. ضد شوره و هیدراته کننده پوست سر

روغن رازیانه دارای برخی خواص ضد میکروبی است که آن را به یک درمان موثر برای شوره سر تبدیل می کند. این روغن پوست سر شما را تحریک نمی کند و حاوی خواص پاک کنندگی است که پوست سر شما را سم زدایی می کند.

4. درخشان و نرم کننده موی سر

ماساژ با این روغن برای مو می تواند به موهای شما درخشندگی فوق العاده ای ببخشد. روغن رازیانه کوتیکول های موهای شما را صاف کرده و به عنوان یک نرم کننده طبیعی عالی برای انواع موها عمل می کند. همچنین، درخشندگی طبیعی موهای شما را افزایش می دهد و در عین حال یک ضد موخوره گیاهی قوی است.

روغن رازیانه

چگونه از روغن رازیانه برای رشد مو استفاده کنیم؟

افزودن اسانس رازیانه برای رشد مو به برنامه روزانه مراقبت از مو کار سختی نیست و در صورت استفاده منظم، موهای شما را قوی تر و سالم تر می کند؛ کافیست برای این منظور مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. ابتدا 1 قاشق غذاخوری روغن دانه رازیانه را با 1 قاشق غذاخوری روغن سیاه دانه (روغن کلونجی) در یک کاسه مخلوط کنید.
  2. سپس 5 قطره اسانس نعناع را به مخلوط اضافه کنید.
  3. حالا همه چیز را به طور کامل ترکیب کرده و کمی گرم کنید.
  4. ترکیب را روی پوست سر و موهای خود بمالید و اجازه دهید یک شب روی آن بماند.
  5. صبح روز بعد، موهای خود را با شامپو بشویید.

به همین سادگی با کمک روغن دانه رازیانه موهای خود را تقویت کرده و از ریزش موها جلوگیری خواهید کرد.

منبع خبر "تابناک" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.