احداث نیروگاه‌های خودتأمین صنایع از اولویت‌های پیگیری وزارت نیرو

صدا و سیما شنبه 31 شهریور 1403 - 12:07
احداث نیروگاه‌های خودتامین صنایع از اولویت‌های پیگیری وزارت نیرو

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «​مصطفی رجبی مشهدی» با بیان اینکه براساس ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از توسعه صنعت برق، صنایع کشور موظف به احداث نیروگاه برای تامین برق مورد نیاز خود هستند، گفت: حدود ۲ هزار مگاوات از حداقل ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تکلیف شده صنایع براساس این قانون به شبکه سراسری متصل شده است.

وی مجموع نیروگاه‌های برنامه‌ریزی شده صنایع در ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق را ۱۰ هزار مگاوات بیان کرد که تاکنون حدود ۲ هزار مگاوات آن به بهره‌برداری رسیده و انتظار می‌رود تا سال آینده ظرفیت نیروگاه‌های خود تامین صنایع حداقل به ۳ هزار مگاوات افزایش یابد.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه مابقی نیروگاه‌های برنامه‌ریزی شده در دست اجرا قرار دارند، تصریح کرد: صنایعی که به احداث نیروگاه خودتأمین اقدام کنند، مشمول برنامه‌های مدیریت مصرف نمی‌شوند و به هیچ وجه برق تولیدی این واحد‌ها به مصارف دیگر اختصاص نمی‌یابد.

رجبی مشهدی ادامه داد: البته نیروگاه‌ها به دلایل فنی و بروز حوادث ممکن است محدودیت‌هایی را برای مصرف کنندگان خود ایجاد کنند که وزارت نیرو در حد مقدورات در این شرایط از طریق شبکه سراسری پشتیبانی می‌کند.

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: برق بدون محدودیت در مورد خریداران برق از تابلوی سبز و همچنین تابلوی برق آزاد نیز صدق می‌کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.