تمجید ستاره روس از کامران قاسمپور ؛ او پادشاه کشتی دنیاست | کامران حتما تیلور را می‌برد | نظر جالب کوربانف درباره حسن یزدانی

همشهری آنلاین شنبه 31 شهریور 1403 - 12:53
کشتی‌گیر روس رضا یزدانی را بهترین کشتی‌گیر تاریخ ایران می‌داند که زیرگیری‌های منحصربه فردی داشته و اگر آسیب نمی‌دید، قهرمان المپیک می‌شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، تیم ستارگان پاس ساری که امسال می‌خواهد یکی از چهار تیم صعودکننده به مرحله نیمه‌نهایی لیگ برتر کشتی آزاد باشد، بعد از شکستی که مقابل سایپا، مدعی اصلی گروه A تجربه کرد، برای هفته دوم و رویارویی با تیم دانشگاه آزاد با دو کشتی‌گیر خارجی قرارداد بست و توانست این تیم را ۸-۲ پشت سر بگذارد.

ماگومد کوربانوف کشتی‌گیر روس که سال ۲۰۲۱ فینال وزن ۹۲ کیلوگرم مسابقات جهانی را با کامران قاسم‌پور برگزار کرده، یکی از دو خارجی ستارگان بود که در ترکیب این تیم در هفته دوم، موفق به شکست علی شعبانی شد.

گفت‌وگویی با نایب‌قهرمان جهان داشته که در زیر می‌خوانید:

در وزن ۹۲ کیلو و با حضور کامران قاسم‌پور و دیوید تیلور چقدر برای او شانس طلا قائل هستید؟

مطمئنم که رشید شانس بیشتری دارد. او همراه با کامران قاسم‌پور و دیوید تیلور کشتی‌گیران مدعی این وزن هستند.

یک فینال جهانی را با کامران قاسم‌پور کشتی گرفتید، او را چطور حریفی دیدید؟

منظورتان این است که اگر دفعه بعد با هم کشتی بگیریم چه می‌شود؟

چه می‌شود؟

برای لیگ پادوبنی قرار بود که بیاید و ما با هم کشتی دیگری بگیریم، صحبت هم با او کردیم اما به توافق نرسیدیم. شاید برنامه‌هایش آن زمان برای این کار مناسب نبود. به هرحال سال قبلش با من کشتی نزدیکی گرفته بود! شاید هم واقعا به خاطر این بود که برنامه‌هایش تنظیم نشد.

سابقه کشتی با جی‌دن کاکس را هم داشتید؟

نه، من آن گروه بودم، قاسم‌پور و کاکس نیمه نهایی با هم کشتی گرفتند و بعد فینال ما رودرروی هم قرار گرفتیم. سال بعد هم که روسیه محروم بود. من خیلی وقت پیش و قبل از اینکه با کاکس کشتی بگیرد گفته بودم کسی در دنیا بخواهد کاکس را ببرد آن کامران است.

فکر می‌کنید برنده کشتی احتمالی کامران قاسم‌پور و دیوید تیلور در جهانی آلبانی چه کسی است؟

کامران قاسم‌پور.

برخی این مبارزه را سخت می‌دانند چون تیلور در ۸۶ کیلو کشتی‌های خوبی می‌گرفت و کار را برای همه رقبایش سخت می‌کرد.

قاسم‌پور بی‌نقص و سریع زیرگیری می‌کند و من شانس او را بیشتر می‌دانم. کاراکتر کشتی‌گیری‌اش طوری است که تا آخر انفجاری است و می‌تواند هر آن نتیجه کشتی را حتی در آخرین ثانیه مبارزه به سود خود تغییر دهد.

کامل‌ترین کشتی‌گیر حال حاضر دنیا؟

ماگومد رمضانوف.

فکر می‌کردم سیداکوف را انتخاب کنید.

نه از نظر من رمضانوف.

و قهرمانان قبلی؟

عبدالرشید سعدالله‌یف.

بووایسا سایتی‌یف یا سعدالله‌یف؟

باز هم رشید، سایتی‌اف جزو نوابع کشتی بود اما باز هم عبدالرشید.

از بین قهرمانان کشتی ایران انتخاب شما درمورد بهترین کشتی‌گیر چیست؟

رضا یزدانی، او قدش در ۹۷ کیلو کوتاه بود و همین رسیدن به پاهایش را خیلی سخت می‌کرد. درعین حال هم فوق‌العاده و بی‌نقص زیرگیری می‌کرد. زیرگیری‌های منحصربه فردی داشت. اگر پایش آنطور آسیب نمی‌دید قطعا قهرمان المپیک می‌شد. بعد از رضا یزدانی هم من کشتی حسن یزدانی و کامران قاسم‌پور را می‌پسندم. کامران پادشاه است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.