زنگ خطر برای استقلال، فاصله تا صدر دورقمی می‌شود؟

خبرورزشی شنبه 31 شهریور 1403 - 13:09
با انجام دو بازی هفته پنجم، کار برای جواد نکونام سخت‌تر از همیشه شد.

به گزارش خبرورزشی، لیگ بیست و چهارم در پایان هفته سوم به خاطر فیفادی شهریور و بازی‌های نمایندگان ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا، به طور موقت تعطیل شد.

در پایان هفته سوم سپاهان با ۹ امتیاز یعنی حداکثر امتیاز ممکن، صدرنشین بود. استقلال که با برد شروع کرده بود، بعد از مساوی با ملوان به همنام اهوازی باخت و ۴ امتیازی ماند. پرسپولیس هم بعد از دو مساوی، فولاد را برد و ۵ امتیازی شد تا بالای سر آبی‌ها قرار گیرد!

همه می‌دانند که دو بزرگ تهرانی مدعیان همیشگی قهرمانی در هر تورنمنتی هستند و به ویژه رقابت بین این دو، برای هوادارانشان تا چه حد مهم و چقدر در سرنوشت مدیران و مربیان و بازیکنان تاثیرگذار است. آنها تاب عبور رقیب از خود را ندارند!

 به خاطر بازی‌های استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا، جدال این ۲ برابر رقبای کرمانی در هفته چهارم برگزار نشد و سپاهان با کسب پیروزی در بازی چهارم ۱۲ امتیازی شد. یعنی در پایان هفته چهارم سپاهان ۱۲ و استقلال ۴ امتیاز داشت، با یک بازی کمتر....

جدال‌های هفته پنجم با انجام چهار مسابقه در روز جمعه ۳۰ شهریور آغاز شد و دیدیم که استقلال مقابل نساجی متوقف و پرسپولیس آلومینیوم را برد. حالا استقلال با ۴ بازی ۵ امتیاز دارد، ۷ امتیاز کمتر از سپاهان صدرنشین!

اما خبر بدتر برای طرفداران استقلال این است که اگر روز یکشنبه (فردا) سپاهان ذوب آهن را ببرد، ۱۵ امتیازی می‌شود. یعنی اختلاف استقلال با صدر جدول در پایان «هفته پنجم» دو رقمی خواهد بود!

اما پرسپولیس که ۵ امتیاز از سه بازی داشت، با بردن آلومینیوم سروسامانی به شرایط خود داد و حالا ۸ امتیازی به دربی می‌آید. یعنی با  تعداد بازی برابر، ۳ امتیاز برتر از استقلال!

در آستانه دربی این می‌تواند زنگ خطری بزرگ برای نکونام باشد. اگرچه همه می‌دانیم نتیجه دربی ربطی به جدول و جایگاه دو تیم ندارد اما فراموش نکنیم که دربی فقط ۳ امتیاز دارد و فاصله استقلال با صدر جدول نباید از این بیشتر شود. برای پرسپولیس هم همینطور!

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.