ضرورت ساخت انبار نهاده‌های دامی برای عشایر تهران

صدا و سیما شنبه 31 شهریور 1403 - 13:42

ضرورت ساخت انبار نهاده‌های دامی برای عشایر تهران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیر امور عشایر استان تهران گفت: از هشت شهرستان استان تهران که به نوعی عشایر در این شهرستان‌ها زندگی می‌کنند، شهرستان‌های تهران و شمیرانات فاقد انبار نهاده‌های دامی است.

فرشید ذبیحی، افزود: با پیگیری‌های انجام شده مراحل تخصیص زمین برای احداث انبار نهاده‌های دامی در حال انجام است، این انبار‌ها چند منظوره خواهد بود و علاوه بر ذخیره سازی محصولات، عشایر می‌توانند در امر تولید نهاده همچون کنسانتره (خوراک دام) نیز استفاده کنند.

آقای ذبیحی تأکید کرد: حمایت از زندگی عشایری ضروری است؛ چرا که این جامعه تولید کننده تأمین کننده بخشی از امنیت غذایی کشور است.

 وی گفت: عشایر با کمترین امکانات محصولات لبنی و حتی باغی تولید می‌کنند.

وی یاد آور شد: عشایر استان تهران با داشتن ۷۰۰ هزار رأس دام سبک تأمین کننده اصلی گوشت قرمز هستند و حدود ۳۰ درصد گوشت قرمز پایتخت نشینان را نیز تامین می‌کنند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.