افتتاح دفاتر کارگزاری فنی و مهندسی تا سه ماه آینده

صدا و سیما شنبه 31 شهریور 1403 - 13:57

افتتاح دفاتر کارگزاری فنی و مهندسی تا سه ماه آینده

حسن بابایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به مراجعه زیاد مردم به واحد‌های ثبتی و نقشه‌برداران گفت: با افتتاح کارگزاری‌های فنی و مهندسی، مردم به جای مراجعه مستقیم به واحد‌های ثبتی، به کارگزاری‌ها مراجعه خواهند کرد و امیدواریم این اقدام، قدم مثبتی برای خدمت رسانی به موقع باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تعداد قابل توجه اراضی و املاک قولنامه‌ای گفت: سرعت بخشی در تثبیت مالکیت‌ها و صدور سند، امری بدیهی است.

بابایی به بند (پ) ماده ۱۱۴ برنامه هفتم پیشرفت اشاره کرد و افزود: ما با استفاده از ظرفیت کارگزاران فنی و مهندسی برای نخستین بار در تاریخ ثبتی کشور، ابتکار عملی را داشتیم که املاک را به پیشخوان‌ها محول کنیم.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: مرحله مستند سازی و تهیه گزارش نهایی به واحد‌های ثبتی را به کارگزاران فنی تفویض اختیار خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آیین نامه دفاتر کارگزاران فنی و مهندسی با مشارکت جامع سازمان نقشه برداری، کانون سردفتران و دستگاه‌های مرتبط در حوزه نقشه برداری در حال تدوین است گفت: تلاش می‌کنیم تا سه ماه آینده، دفاتر کارگزاری فنی را افتتاح کنیم.
بابایی با اشاره به اجرایی شدن قانون الزام به تنظیم اسناد رسمی اموال غیرمنقول و لزوم شتاب به تثبیت مالکیت‌ها و صدور اسناد، گفت: وجود این دفاتر اجتناب ناپذیر است و ما باید از ظرفیت نقشه برداران با برون سپاری کار‌ها استفاده کنیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.