تنوع بازارها، ارزش افزوده خدمات و رضایتمندی

صدا و سیما شنبه 31 شهریور 1403 - 14:02

برگزاری مراسم روز ملی صادرات با حضور رئیس جمهور

سیدمحمدصادق قنادزاده در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه تجارت خارجی خبرگزاری صدا و سیما در خصوص آیین روز ملی صادرات گفت: بیست و هشتمین دوره روز ملی صادرات همانند سال‌های گذشته ۲۹ مهر ماه با حضور رئیس جمهور و مقامات عالی رتبه کشوری و با معرفی و قدردانی از صادرکنندگان ممتاز و ملی برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: روز‌های آینده فراخوان نام نویسی به صورت اینترنتی آغاز می‌شود و صادرکنندگان در سامانه خود اظهاری شان را ثبت می‌کنند؛ بعد از آن نیز بررسی‌های ما در سامانه بر اساس شاخص‌های تعیین شده انجام می‌شود.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: در جلسات کارگروه این مراسم، شاخص‌ها برای معرفی برترین‌ها تعیین شده و ما امسال ۵۰ انتخاب خواهیم داشت، که ۴۰ صادرکننده در حوزه کالایی، ۵ انتخاب در حوزه خدمات و ۵ صادرکننده در حوزه دانش بنیان و صادرات کالای با ارزش افزوده و خدمات خواهد بود.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به شاخص‌های متنوع در انتخاب صادرکنندگان برتر، افزود: معیار ما صرفا میزان صادرات نیست، بلکه تنوع بازارها، ارزش افزوده خدمات و رضایتمندی است که با مجموعه‌ای از شاخص‌ها نمره دهی انجام می‌شود و براساس رتبه بندی نفرات برتر در روز ملی صادرات تقدیر خواهند شد.
قنادزاده تصریح کرد: برخی صادرکنندگان نیز که بیش از ۵ دوره نمونه شده اند به عنوان صادرکننده ممتاز ملی قدردانی خواهند شد. همچنین صادرکننده مدال آور و یا قهرمان صادرات خواهیم داشت، که ملاک ما نیز برای این انتخاب برگزیده شدن در ۸ دوره گذشته است، که در صورت برگزیده شده امکان حضور در دوره‌های بعد را ندارد و به عنوان قهرمان صادرات معرفی می‌شود.
معاون سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به جوایز برگزیدگان خاطرنشان کرد: بر اساس قانون برای صادرکنندگان ممتاز مجموعه‌ای از امتیاز‌ها از جمله معافیت ها، تسهیلات، یارانه سود تسهیلات در نظر گرفته شده؛ هرچند این امتیاز‌ها و جوایز کامل نیست، اما امید داریم به کمک دولت این موارد نیز ارتقا پیدا کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.