پس‌لرزه لو رفتنِ یک لیست عجیب برای سفرِ اسپانیا

برترین‌ها شنبه 31 شهریور 1403 - 16:32
نام همسر بهداد سلیمی، قهرمان پیشین المپیک و نایب‌رئیس کنونی فدراسیون وزنه‌برداری، به‌عنوان ماساژور تیم زنان، درحالی در لیست مورد اشاره قرار گرفته که تاریخ ورود او به اسپانیا پنج روز پیش از اعزام ورزشکاران زن و تاریخ بازگشت او هم سه روز پس از پایان مسابقات زنان است.

ایسنا: فدراسیون وزنه‌برداری سه نفری را که نامشان در لیست اخذ ویزا بود به مسابقات قهرمانی جوانان جهان در اسپانیا اعزام نمی‌کند.

فهرستی از فدراسیون وزنه‌برداری منتشر شد که در آن نام ۳۹ نفر برای گرفتن ویزای اسپانیا گنجانده شده بود و این لیست با حواشی بسیار زیادی برای فدراسیون وزنه‌برداری همراه شد. در این لیست ۳۹ نفره تعدای از نفرات جزو ورزشکاران و کادر فنی نبودند و اینکه فدراسیون اقدام به گرفتن ویزا برای آنها کرده بود، ایجاد حاشیه کرد.

از میان این نفرات اعزام  یک خبرنگار که به عنوان آنالیزور بانوان نامش در لیست بود، از سوی فدراسیون لغو شد.

پس‌لرزه لو رفتنِ یک لیست عجیب برای سفرِ اسپانیا

برای سهراب آزاد، رییس انجمن کراسفیت، و نواب نصیرشلال، سرمربی تیم ملی بزرگسالان، بلیت تهیه نشده بود و ویزا هم نداشتند بنابراین آنها هم اعزام نمی‌شوند.

گروه آخر ورزشکاران امشب راهی اسپانیا می‌شوند که این نفرات شامل سه ورزشکار پسر (اسفندیاری، آقایی، عمادی) و یک دختر (کیژان مقصودی) هستند.

همچنین سفر سجاد انوشیروانی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری، که قرار بود همراه گروه آخر به اسپانیا برود، لغو شد و او باید درباره لیست منتشرشده به معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان توضیحاتی را ارائه بدهد.

روزنامه فرهیختگان در این باره نوشت: طی روزهای گذشته لیستی از نفرات اعزامی فدراسیون وزنه‌برداری به اسپانیا برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان منتشر شده که در این سیاهه، از هر قِسم و قِشری اسم هست؛ از همسر و فرزند نایب‌رئیس فدراسیون گرفته تا نفرات بی‌ربط به آنالیز وزنه‌برداری در قالب آنالیزور!

در این که چگونه شورای برون‌مرزی وزارت ورزش‌وجوانان با آن همه حساسیت‌های موشکافانه برای سایر رشته‌ها تن به تایید این لیست مبهم فدراسیون وزنه‌برداری داده محل ابهام زیاد است اما مشخص نیست فدراسیون به چه علت چنین لیست پرهزینه و عجیبی را تهیه کرده؛ آن هم در شرایطی که سفر به اسپانیا اصلاً کم‌هزینه نیست و لااقل این سفر جایی برای تسویه الطاف محسوب نمی‌شود.

به ریاست رسیدن سجاد انوشیروانی و نایب‌رئیسی بهداد سلیمی، این بارقه امید را در دل وزنه‌برداری ایران ایجاد کرده بود که بدون‌شک وزنه‌برداری هم مسیر کشتی با علی‌رضا دبیر یا تکواندو با هادی ساعی را در پیش خواهد گرفت اما قهرمان و نایب‌قهرمان المپیک ۲۰۱۲ لندن با میدان دادن به اشتباهی‌ها، خیلی زود عیارشان را نشان دادند و امیدها را ناامید کرده‌اند.

فدراسیون وزنه‌برداری درباره انتشار این لیست هنوز هیچ اظهارنظر نکرده که خود می‌تواند به منزله تایید خطای رخ داده باشد اما سوالی که مطرح می‌شود، این است که وزنه‌برداری ایران توان تحمل چند خطای این‌چنینی را دارد؟ آن از اشتباه منجر به مثبت شدن ۶ تست دوپینگ و این هم لیست توریست‌های اسپانیا!

منبع خبر "برترین‌ها" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.