معادلات گروه یک حل شد؛/ ازبکستان در تسخیر لاله نارنجی

ورزش سه شنبه 31 شهریور 1403 - 17:07
تیم ملی هلند بر خلاف آوازه فوتبالش در تاریخ، در فوتسال تیمی معمولی به شمار می‌روند. با این حال آن‌ها با برتری برابر پاراگوئه صعودی دراماتیک به یک هشتم نهایی داشتند.

به گزارش ورزش سه، در دوئلی که برای پاراگوئه تشریفاتی محسوب می‌شد و برای هلند حیاتی بود، اتفاقاتی رقم خورد که صعود تاریخی لاله‌های نارنجی و حذف میزبان را به همراه داشت. تیم میگل آندرس با یک اجرای خارق العاده در دیداری هیجان انگیز پاراگوئه تیم نخست گروه را با نتیجه 5 بر 2 شکست دادند. جوردی کریتیر (2 بار)، محمد چیه (2 بار ) و جردنی مارتینوس در این دیدار دراماتیک برای هلند موفق به گلزنی شدند و صعود فراموشی نشدنی را به ارمغان آوردند.

چیلاورت سرمربی پاراگوئه، ایگور دروازه‌بان دوم خود را به صف کرده بود، اما باز بازیکنان اصلی مانند بائز و سالاس بازی شروع کرد. هلندی‌ها کمی بد شروع کردند و به سختی از زیر فشار خارج شدند. در جریان نیمه اول، شاگردان آندرس به طور فزاینده ای پشت خط دفاعی پاراگوئه فضا پیدا کردند و نقطه ضعف حریف را مورد هدف قرار دادند. در دقیقه 6، آن‌ها با یک کار تیمی فوق العاده و پاس‌های تک ضرب توسط جردنی به گل رسیدند. یک دقیقه بعد، آن‌ها با یک چرخش و خروج اشتباه ایگور و با هوشیاری جوردی به گل دست یافتند تا آرزوهایشان رنگ و بوی حقیقت بگیرد.

2084240

در ادامه، حملات پاراگوئه برای جبران نتیجه بیشتر شد و دو مرتبه ضربه بازیکنان آنها به تیرک اصابت کرد و همچنین کوییک چند واکنش بسیار خوبی داشت. سرانجام پاسکوتینی در دقیقه 17 با شوت دیدنی یکی از گل‌های خورده را تلافی کرد و نیمه اول با نتیجه دو بر یک به پایان رسید.

در نیمه دوم، هر دو تیم تا پیش از گل بعدی برای گلزنی و محافظت از دروازه تقلا می‌کردند. در دقیقه 22 سوارز کار را به تساوی کشید. در آن لحظات تصور بر این بود که مسابقه با کامبک تیم پاراگوئه و حذف لاله‌های نارنجی به نقطه پایانی برسد، اما شاگردان آندرس به بازی بازگشتند و روی حرکت انفجاری و استثنایی عطاهیری و پاس این بازیکن به محمد چیه گل سوم را به ثمر رساندند.

2084241

بازی با برتری هلند در جریان بود و کریتیر و چیه با گل‌های دیگر که اولین بریس آن‌ها در جام جهانی بود، دست به کار بزرگی زدند و پاراگوئه را از سد راه برداشتند.

با برتری عجیب کاستاریکا مقابل ازبکستان میزبان، هر دو تیم پاراگوئه و هلند به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی راه پیدا کردند.

2084239
2084242

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.