منچسترسیتی – آرسنال؛ اولین نبرد ۶ امتیازی فصل/ اتفاقی که پپ را به فکر تلافی انداخت!

خبرورزشی شنبه 31 شهریور 1403 - 19:01
منچسترسیتی و آرسنال مدعیان قهرمانی لیگ برتر انگلیس یکشنبه عصر در یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل به مصاف هم خواهند رفت.

به گزارش خبرورزشی، یکشنبه از ساعت ۱۹ ورزشگاه اتحاد میزبان حساس‌ترین دیدار هفته پنجم لیگ برتر انگلیس خواهد بود؛ نبردی بین منچسترسیتی و آرسنال تیم‌های اول و دوم فصل گذشته.

منچسترسیتی؛ بازگشت به لیگ محبوب

پس از ۴ برد و استارت طوفانی در لیگ برتر که غیرمنتظره هم نبود، منچسترسیتی نمایشی ناامیدکننده در نخستین بازی‌اش در لیگ قهرمانان اروپا داشت. سیتیزن‌ها مقابل اینتر متوقف شدند و حالا باید به استقبال نبرد مهم مقابل آرسنال بروند. شاید پپ گواردیولا فصل پیش سرانجام جام را از دستان دستیار سابقش میکل آرتتا ربوده باشد، اما حسرت بردن هموطنش را دارد. در بازگشت به لیگ برتر که محبوب سیتی است، باید نتایج فصل پیش مقابل آرسنال را جبران کنند و خبر خوب این که کوین دی‌بروینه هم به این بازی خواهد رسید. سیتی با تمام قوا برای برد آماده می‌شود.

آرسنال؛ چالش‌های میکل

عملکرد تحسین‌آمیز آرسنال در فصل گذشته به کسب جام نرسید و این حسرت بزرگ میکل آرتتاست. با این حال سرمربی ۴۲ ساله آرسنال خودش را در تیم لندنی جا انداخته و آینده‌ای روشن دارد. با این وجود، آرسنال باید دردسر مصدومیت ستاره‌هایش را به جان بخرد و پلن جایگزین برای پر کردن جای ستاره‌ای مثل مارتین اودگارد اهمیت دارد. آرسنال فصل پیش یک امتیاز از اتحاد گرفت و حالا هم شاید همین تک امتیاز بتواند راضی‌شان کند. میکل با چالش‌هایش به سراغ دوست قدیمی خواهد رفت و باید ببینیم این مرتبه می‌تواند از او و تیمش گذر کند یا خیر. تا پایان فصل راه پرپیچ‌وخمی در پیش است.

بیشتر بخوانید:

آخرین بازی
۳۱ مارس ۲۰۲۴ در دیدار برگشت لیگ برتر انگلیس فصل گذشته، منچسترسیتی و آرسنال در ورزشگاه اتحاد به تساوی بدون‌گل رسیدند.

آمار بازی
۵۴) در تاریخ لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی و آرسنال ۵۴ مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سهم سیتیزن‌ها ۱۹ برد و سهم توپچی‌ها ۲۴ برد بوده و ۱۱ بازی هم مساوی شده است.
۰) پس از شکست در ۱۲ بازی متوالی لیگ برتری مقابل منچسترسیتی، آرسنال فصل قبل مقابل این حریف شکست نخورد. یک برد و یک تساوی برای آرتتا مقابل گواردیولا در فصل گذشته ثبت شد.
۰) در فصل جاری لیگ برتر انگلیس تابه‌حال ۵ تیم شکست نخورده‌اند که دوتای آن‌ها منچسترسیتی و آرسنال هستند. سه تیم نیوکاسل، برایتون و ناتینگام‌فارست هم هنوز طعم شکست را نچشیده‌اند.
۳۲) منچسترسیتی از نوامبر ۲۰۲۲ در لیگ برتر انگلیس در ورزشگاه اتحاد شکست نخورده است. بعد از باخت مقابل برنتفورد در فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲، سیتیزن‌ها ۳۲ بازی خانگی را نباخته‌اند.
۱۳) در آخرین دیدار بین منچسترسیتی و آرسنال، پس از ۱۳ سال، نبرد این دو تیم با تساوی بدون‌گل خاتمه یافت. پیش از آن آخرین تساوی ۰-۰ ژانوبه ۲۰۱۱ ثبت شده بود.
۱۲) پپ گواردیولا در ۱۲ دیدار مقابل دستیار سابقش میکل آرتتا ۸ برد داشته و ۳ بازی را باخته است. نکته جالب این که بازی قبلی اولین تساوی این دو سرمربی اسپانیایی بود.

مصدومان و محرومان
ناتان آکه و اسکار باب به طور قطعی این بازی را از دست داده‌اند. کوین دی‌بروینه کاپیتان منچسترسیتی هم مقابل اینتر مصدوم شد، اما پپ گواردیولا خبر داد که آسیب‌دیدگی او جدی نیست. مارتین اودگارد، اولکساندر زینچنکو، میکل مرینو، کیران تیرنی و تاکهیرو تومیاسو مصدومان آرسنال هستند که به طور قطع در نبرد اتحاد غایب خواهند بود.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچسترسیتی:
ادرسون، آکانجی، دیاس، گواردیول، رودری، کواچیچ، دوکو، دی‌بروینه، فودن، سیلوا و هالند
آرسنال: رایا، وایت، سالیبا، گابریل، تیمبر، پارتی، جورجینیو، رایس، ساکا، مارتینلی و هاورتس

منبع خبر "خبرورزشی" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.