ستاره استقلال مقابل پرسپولیس بازی می کند

گسترش نیوز شنبه 31 شهریور 1403 - 23:33
توقف دوباره برابر نساجی قائمشهر منجر به عقب ماندن آبی های پایتخت از کورس قهرمانی شد تا اعتماد هواداران نسبت به نکونام در پایین ترین حد خود قرار بگیرد. فارغ از نمایش ضعیف آبی ها و از دست رفتن دو امتیاز مهم مسابقه، اخراج روزبه چشمی یکی از جنجالی ترین و مهم ترین اتفاقات بازی بود. این اتفاق منجر به محرومیت وی از دیدار مهم دربی پایتخت شد اما حالا خبرهای خوبی از سوی مدیران باشگاه به گوش می رسد که می تواند بار دیگر امید را به اردوی آبی پوشان بازگرداند.

باشگاه استقلال در یک دیدار عجیب و پرحادثه برابر نساجی با نتیجه دو بر دو متوقف شد. رامین رضاییان و ابوالفضل جلالی برای استقلال گلزنی کردند و کوین یامگا و حامد پاکدل گل های نساجی را به ثمر رساندند.

توقف آبی ها در این دیدار خارج از خانه و ارائه نمایش ملالت بار منجر به نگرانی جدی هواداران شده است. پیروزی شیرین و قاطع مقابل الغرافه قطر اوضاع را برای نکونام و دستیارانش کمی بهتر کرده بود اما حالا همه چیز به حالت قبل برگشته است. به زمانی که نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر در ورزشگاه فولاد آرنا ضمن ارائه عملکردی ضعیف تن به شکستی تلخ داد.

کارشناسان و پیشکسوتان باشگاه در خصوص توقف آبی های تهرانی به بیان نظرات گوناگونی پرداختند. برخی افراد از جواد نکونام حمایت کرده و عملکرد استقلال در استادیوم وطنی را قابل قبول دانستند. بعضی تحلیلگران اما باور دیگری دارند و معتقدند که نکونام قادر به تغییر اوضاع نیست. موضع مدیریت باشگاه در این میان دستخوش تغییر نشده است و کماکان بر حمایت از کادرفنی تاکید دارند.

یکی از اتفاقات عجیب پس از تساوی خارج از خانه استقلال، حمله مشاور فرشید سمیعی به جواد نکونام بود. داوود حق‌دوست حسابی از خجالت جواد نکونام درآمد و در خصوص عملکرد او نکاتی را مطرح نمود. او در اظهاراتی تند به انتخاب مشاوران نکونام پرداخت و گفت: «مشاوران نکونام در سطح او نیستند».

داوود-حق-دوست

حق‌دوست همچنین اشاره کرد که افراد نزدیک به نکونام مدام در شبکه‌های اجتماعی علیه مدیریت باشگاه اعلام موضع می کنند و دود این کنش ها در نهایت به چشم باشگاه و هواداران خواهد رفت. مشاور سمیعی در باشگاه، نام آرش زواره را به میان آورد و حضور او در کنار نکونام را منطقی ارزیابی نکرد.

به گفته وی، زواره به همراه چند نفر دیگر علیه مدیریت استقلال اقداماتی انجام داده و در فضای مجازی جو بدی را به راه انداخته است. حق دوست همچنین با اشاره به موضوع هزینه‌های بدنساز تیم، عنوان کرد: «بهترین بدنسازهای دنیا بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار دستمزد می‌گیرند، اما بدنساز شما ۴۰۰ هزار دلار دریافت کرده است».

این اتفاقات اتمسفر بدی را برای استقلال پیش از دربی تهران به وجود آورده است که عملکرد نکونام در این راستا را می توان به عنوان یک عامل تاثیرگذار قلمداد کرد. آبی ها از سال ۱۳۹۶ در شهرآورد به برتری نرسیده است و با ادامه این روند بعید به نظر می رسد که باز هم این طلسم شکسته شود.

پاشازاده

در روی همان پاشنه می چرخد!

مهدی پاشازاده، کاپیتان اسبق استقلال در خصوص آخرین شرایط استقلال بیان کرد: «بازی استقلال تحت تاثیر دربی و البته پیروزی این تیم مقابل الغرافه بود؛ هرچند که خیلی مسائل دیگر هم در این زمینه دخیل بودند. شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند که مشکلات استقلال با یک برد مقابل الغرافه تمام شده اما ثابت شد که چنین چیزی نیست. تجربه ثابت کرده همانطور که یک تیم با یک باخت به حاشیه و بحران وارد نمی‌شود با یک برد هم همه مشکلات از بین نخواهد رفت.»

او ادامه داد: «من به خوبی الان می‌دانم که کادر فنی استقلال چه شرایط سختی را تحمل می‌کند اما در نهایت امیدوارم که هواداران ما در پایان دربی سرشان بالا باشد. به عنوان آخرین حرف هم باید این را بگویم که متاسفانه هرگز بار کج به منزل نمی‌رسد.»

یکی از اتفاقاتی که در حال حاضر در خصوص آن بسیار صحبت می شود و هواداران نیز نسبت به آن نگرانی دارند، موضوع اخراج چشمی در قائمشهر و محرومیت او از دربی است. به گواه اکثر کارشناسان داوری، روزبه چشمی مستحق دریافت کارت قرمز نبود و علی صفایی تصمیم اشتباهی در این باره اتخاذ کرد.

روزبه-چشمی

روزبه امیدوار شد

باشگاه استقلال به طور رسمی اعتراض خود را نسبت به کارت قرمز روزبه چشمی اعلام کرده و خواستار لغو این کارت شده است. پژمان ماندگاری، مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال، با انتشار پیامی در فضای مجازی، تأکید کرد که این باشگاه به طور رسمی درخواست حذف کارت اخراج روزبه چشمی را مطرح کرده است.

با توجه به اینکه در گذشته نیز کمیته داوران کارت های اشتباه را پاک کرده و در خصوص برخی صحنه ها داور خاطی را مقصر دانسته، این احتمال وجود دارد که چشمی با برگشت کارت قرمز، در دربی پایتخت بازی کند. ماندگاری در این خصوص بسیار خوشبین بوده و لغو محرومیت چشمی را کاملا محتمل دانسته است.

پژمان-یادگاری

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.