حذف لاتاری خودرو با واردات

دنیای اقتصاد یکشنبه 01 مهر 1403 - 00:03
دنیای‌اقتصاد: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، تخصیص یک‌میلیارد دلار برای واردات خودرو را گامی رو به جلو برای شکست انحصار دانست و ابراز امیدواری کرد که با افزایش سرعت واردات خودرو و ایجاد رقابت، بساط لاتاری خودرو جمع شود.

علیرضا سلیمی در گفت‌‌‌و‌‌‌گو با خانه ملت، گفت: امیدواریم واردات خودرو قطره‌چکانی نباشد تا با ایجاد رقابت با خودروسازان داخلی، تاثیر مثبت بر بازار بگذارد.

این نماینده مردم در مجلس عنوان کرد: تاخیر در اجرای قانون واردات خودرو آسیب‌‌‌های فراوانی برای کشور به همراه داشت. ما به حمایت از تولید داخلی اعتقاد داریم، اما هرگاه شرکت‌های تولیدکننده با محصولات خارجی احساس رقابت کنند، برای ارتقای کیفیت و کاهش قیمت تلاش خواهند کرد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد: تخصیص یک‌میلیارد دلار ارز برای واردات را یک گام رو به جلو می‌دانیم و امیدواریم به نحوی اقدام شود که فضا را سامان داده و در زندگی مردم اثر مثبت داشته باشد.

 نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با انتقاد از شیوه عرضه خودرو در کشور عنوان کرد: شرکت‌های خودروساز از مردم پول دریافت کرده و بعد از ماه‌‌‌ها معطلی و بدون ارائه اطلاع دقیق از وضعیت خودرو، محصول نهایی را به مردم تحویل می‌دهند. هم‌اکنون خرید خودرو با قیمت کارخانه به نوعی لاتاری تبدیل شده و حتما باید با شیوه‌های مختلف، این وضع را ساماندهی کنیم.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.