بازگشت شبکه اجتماعی ایکس به برزیل

دنیای اقتصاد یکشنبه 01 مهر 1403 - 00:03
ایسنا: شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) با یک به‌روزرسانی برای شبکه ارتباطی خود که حکم فیلتر دادگاه عالی برزیل را دور زد، روز چهارشنبه برای بسیاری از کاربران در این کشور دسترس‌پذیر شد. الکساندر دو مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل به فراهم‌کنندگان خدمات تلفن همراه و اینترنت این کشور دستور داده است دسترسی کاربران به «ایکس» را فیلتر کنند.

با این حال کاربران برزیلی روز چهارشنبه به «ایکس» دسترسی پیدا کردند و برخی، آن را مانوری از سوی ایلان ماسک برای خودنمایی در برابر قانون خواندند. اما «ایکس» بعدا اعلام کرد سوئیچ در خدمات‌دهندگان شبکه، به «احیای سهوی و موقت سرویس» برای کاربران برزیلی منجر شده است. تیم امور جهانی «ایکس» در پستی در این پلتفرم شبکه اجتماعی اعلام کرد: این سوئیچ، به دلیل تعطیلی، پیش آمد، زیرا به معنای آن است که زیرساخت‌های خاصی برای سایر بخش‌های آمریکای لاتین، دیگر قابل دسترس نیست و اضافه کرد: دسترسی برزیلی‌ها به این پلتفرم احتمالا به زودی دوباره مسدود خواهد شد.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.