نرخ خرید تضمینی برنج و حبوبات در هفته‌جاری تعیین می‌شود

دنیای اقتصاد یکشنبه 01 مهر 1403 - 00:04
دنیای‌اقتصاد: نرخ خریدتضمینی دانه‌‌‌‌‌‌‌های روغنی در سال‌زراعی ۱۴۰4-۱۴۰3 از سوی شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی مشخص شد و در جلسه هفته‌جاری برای تعیین قیمت برنج، پنبه، حبوبات، سیب‌‌‌‌‌‌‌زمینی و پیاز چانه‌‌‌‌‌‌‌زنی می‌شود. وزارت جهادکشاورزی به‌صورت مدون قرار است دوشنبه هر هفته جلسات شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی را برگزار کند تا تمام محصولات اساسی کشاورزی قیمت‌گذاری شوند. در جلسه هفته گذشته شورا نرخ ۷قلم کالای اساسی مشخص شد و قیمت خرید تضمینی پنبه هم که در دستور جلسه بود، بدون نتیجه ماند.

نرخ خرید تضمینی دانه‌‌‌‌‌‌‌های روغنی به این شرح است؛ هر کیلوگرم خرید تضمینی کلزا به مبلغ ۴۱هزار ‌تومان، سویا ۴۳، گلرنگ ۳۶، آفتابگردان ۳۶ و کاملینا هم ۳۶‌هزار ‌تومان برای سال‌زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تعیین و اعلام شد.

در این جلسه قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم ذرت و جو نیز ۱۳‌‌هزار و ۵۰۰تومان تعیین و اعلام شد. در جلسه‌بعدی شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی قرار است درخصوص نرخ خرید تضمینی پنبه که در هفته گذشته به نتیجه نرسید‌چانه‌‌‌‌‌‌‌زنی شود؛ به‌اضافه نرخ برنج، حبوبات، سیب‌زمینی و پیاز نیز قیمت‌گذاری شوند.

 همچنان قیمت خرید تضمینی شیرخام درب دامداری‌ها برای سال‌زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ نامشخص بوده و باید دید در هفته‌جاری اعلام می‌شود. تغییر نرخ شیر افزایش دوباره محصولات لبنی را به‌دنبال خواهدداشت.

 

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.