روسیه شرکت در «نشست صلح» اوکراین را نپذیرفت

اقتصادنیوز یکشنبه 01 مهر 1403 - 00:47
اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه شرکت این کشور در «نشست صلح» اوکراین را رد کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، زاخارووا شنبه شب در بیانیه‌ای گفت: دستیابی به راه حلی پایدار و منصفانه بدون در نظر گرفتن منافع روسیه غیرممکن است. اما کی‌یف و غرب اهمیتی به صلح نمی‌دهند. آنها به جنگ نیاز دارند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: نفوذ راهزنان نظامی اوکراین به منطقه کورسک و درخواست زلنسکی برای حمله به عمق خاک روسیه با تسلیحات دوربرد روسیه اثباتی برای این مساله است. این ادامه ترور علیه مردم کشور ماست. ما با تروریست‌ها مذاکره نمی‌کنیم. سوئیس در ماه ژوئن میزبان اجلاسی درباره اوکراین بود که روسیه به آن دعوت نشده بود. ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین گفته که امیدوار است در ماه نوامبر نشست دیگری در این باره برگزار شود و روسیه نیز در آن شرکت کند.

زاخارووا گفت که «اظهارات زلنسکی، آرزومندانه است» و نمایندگان روسیه «در هیچ اجلاسی شرکت نخواهند کرد.» وی افزود که این نشست «هیچ ارتباطی با راه حل [مناقشه اوکراین] ندارد و این مساله نشانه دیگری از فریبکاری محور انگلوساکسون‌ها و دست‌نشانده‌های اوکراینی آنهاست.»

زاخارووا گفت: دومین نشست همچنان همان هدف قبلی را دنبال می‌کند یعنی اجرای «فرمول زلنسکی» که کاملا غیرقابل اجراست. وی ضمن رد حضور روسیه در این نشست تاکید کرد که مسکو از هیچ راه حل دیپلماتیک و سیاسی برای این بحران دوری نمی‌کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ماه ژوئن اعلام کرد که اگر اوکراین جاه‌طلبی‌های خود را در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کنار بگذارد و نیروهای خود را از چهار منطقه اوکراینی که مسکو مدعی آن است، خارج کند، مسکو آتش را متوقف کرده و وارد مذاکرات صلح خواهد شد. پوتین گفت که روسیه آماده است از خاک اوکراین عقب نشینی کند تا زمینه اجرای صلح فراهم شود.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.