مدیریت بحران خراسان‌جنوبی: تاکنون ۱ نفر فوت و ۱۵ نفر نیز مجروح شده‌اند / تعداد فوتی‌ها افزایش خواهد یافت

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 01 مهر 1403 - 06:41
مدیریت بحران استان خراسان جنوبی اعلام کرد: بر اثر حادثه انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس، متاسفانه تا این لحظه ۱ نفر فوتی و ۱۵ نفر نیز مجروح شده‌اند و تعداد فوتی‌ها افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، "آخوندی"، مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان‌جنوبی در تشریح آخرین جزئیات حادثه‌ی انفجار معدن زغال‌سنگ معدنجوی شهرستان طبس، گفت: بر اثر حادثه انفجار در معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس، متاسفانه تا این لحظه ۱ نفر فوتی و ۱۵ نفر نیز مجروح شده‌اند و تعداد فوتی‌ها افزایش خواهد یافت.

وی افزود: انفجار در معدن زغال‌سنگ طبس ناشی از گاز متان بوده است.

آخوندی تصریح کرد: تعداد  ۵۷ معدنچی در تونل نزدیک به محل انفجار، مشغول فعالیت بودند و بر اثر وقوع رخداد انفجار ناشی از گاز متان در معدن، تا این لحظه ۱ نفر فوتی و ۱۵ مجروح از معدن خارج شده‌اند.

وی گفت: احتمال افزایش فوتی‌ها وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی با بیان این‌که تعداد فوتی‌ها و مصدومین حادثه‌ی معدن طبس هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست، افزود: تاکنون ۱۱ کارگر معدن که مصدوم یا دچار مسمومیت گاز شده بودند، با کمک نیروهای امدادی احیا و به بیمارستان منتقل شده‌اند. 

آخوندی با بیان این‌که در این‌گونه حوادث ابتدا نیروهای متخصص خود معدن می‌توانند امدادرسانی کنند، گفت: هم‌اکنون ۴۰ تیم تخصصی معدن پروده طبس در حال امدادرسانی در محل حادثه هستند.

وی تعداد امدادگران حاضر در محل حادثه را بیش‌از ۱۰۰ نفر اعلام‌کرد و از اعزام دو دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۱۰ دستگاه آمبولانس به محل حادثه خبر داد.

به گفته‌ی آخوندی، نیروهای امدادی در تلاش هستند کارگران محبوس در معدن را زنده از معدن خارج کنند.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.