پیش بینی‌بورس امروز یکم مهر ۱۴۰۳/ نیروهای صعودی در بازار ماندگار خواهند بود؟

افکار نیوز یکشنبه 01 مهر 1403 - 08:07
فاکتورهای عملکردی بورس تهران در روزهای اخیر نشان از بهبود وضعیت بازار دارد. آیا تقاضا در بازار تداوم خواهد داشت؟

بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز یکشنبه می‌روند که در سه روز معاملاتی قبل شاخص کل بورس تهران رشد کرد. برای پیش بینی بورس امروز –یکشنبه یک مهر- به روند بازار سهام در روز چهار‌‌شنبه نگاه می‌کنیم. در آخرین روز معاملاتی هفته شاخص کل رشد 12 هزار و 923 واحدی داشت و شاخص کل هم‌وزن 4 هزار و 963 واحد بالا آمد. شاخص کل فرابورس  127 واحد رشد کرد و شاخص هم وزن فرابورس هزار و 40 واحد افزایش پیدا کرد.​

بیشترین افزایش قیمت

روز سه‌شنبه در بورس شرکت بهساز کاشانه تهران (ثبهساز)، شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) و شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت کشاورزی و دامپروری فجر اصفهان (زفجر)، شرکت آلومتک (فالوم) و شرکت بین المللی ساروج بوشهر (ساروج) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای کماسه (شرکت تامین ماسه ریخته گری)، غاذر (شرکت کشت و صنعت پیاذر) و پکرمان (شرکت گروه صنعتی بارز) در روز سه‌شنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت تولیدی و صنعتی گوهر فام (شفام)، شرکت پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس (تپسی) و شرکت سرمایه پذاری پویا (وپویا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات چهارشنبه، 221 نماد صف خرید داشتند و 60 نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 9 درصدی نسبت به روز کاری قبل به هزار و 2 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با افزایش 3 درصدی به رقم 156 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز یکم مهر 1403 / نیروهای صعودی در بازار ماندگار خواهند بود؟

پیش بینی بورس امروز 

در هفته گذشته شاخص کل در مجموع بیش از 12 هزار واحد پیشروی کرد. در این هفته ارزش معاملات خرد سهام رشد کرد و میانگین آن نسبت به هفته پیشین 17 درصد افزایش یافت. 

روز چهار‌شنبه بیشترین اثر افزایشی بر شاخص کل را نمادهای پارسان، وغدیر، شپدیس، فملی و وبملت داشتند و از سوی دیگر کچاد، فارس و بوعلی بیشترین اثر منفی را بر شاخص کل بورس تهران داشتند. 

همچنین روز چهار‌شنبه برای دومین روز متوالی شاهد ورود پول حقیقی به بازار بودیم و 87 میلیارد تومان سرمایه به بازار وارد شد. نماد فولاد بیشترین ورود پول حقیقی را داشت و پس از فولاد، نمادهای وبانک، ونوین، حفارس و پارسان در رتبه‌های بعدی بودند. 

بنابراین فاکتورهای عملکردی بورس تهران در روزهای اخیر نشان از بهبود وضعیت بازار دارد. با توجه به روند مثبت بازار و مازاد تقاضای قابل توجه در معاملات چهارشنبه، انتظار می‌رود امروز شاخص بتواند چهارمین روز صعودی را ثبت کند و پائیز را با رخ سبز آغاز کند. 

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.