شروع مهر ترافیکی از یکشنبه

فرارو یکشنبه 01 مهر 1403 - 08:36
سال تحصیلی جدید با چاشنی ترافیک آغاز شد. مدیران شهری می‌گویند که مترو و اتوبوس را به مدت یک هفته رایگان کرده‌اند.

«با شروع سال تحصیلی ترافیک پایتخت ٣٢ درصد افزایش می‌یابد» این را فرماندار تهران احمد قیومی می‌گوید.

به گزارش فارس، معاون عملیات راهور تهران بزرگ سرهنگ مؤمنی با اشاره به آغاز سال‌تحصیلی می‌گوید که ۶٢ گلوگاه ترافیکی شناسایی شده تا روان‌سازی ترافیک انجام شود.

هرساله به شروع سال تحصیلی بسیاری از معابر و بزرگراه‌های تهران قفل می‌شوند.

به گفته مدیران شهری از یک مهر اتوبوس و مترو به مدت یک هفته رایگان می‌شود و برای کاهش ترافیک ١١٠ دستگاه اتوبوس جدید هم به ناوگان اضافه می‌شود. شهرداری همچنین ایمن‌سازی و ترمیم چراغ‌های راهنمایی مقابل ۳۱۲ مدرسه، ساماندهی توقف خودرو‌ها در حاشیه مدارس، نصب دوربین «مسافرشمار» در BRT و... را انجام داده است.

روزانه شاهد بیش از ۱۲ میلیون سفر درون‌شهری در تهران با ٨ میلیون جمعیت ثابت و حدود چهار میلیون جمعیت متغیر هستیم که تردد ۶۳ درصد این جمعیت با خودرو شخصی صورت می‌گیرد و همین امر کلاف ترافیک تهران را روزبه‌روز پیچیده‌تر می‌کند.

کارشناس مسائل ترافیکی جمشید احمدوند می‌گوید که شناورسازی ساعات کاری می‌تواند باعث کاهش ترافیک شود و والدین هم باید همکاری کرده و کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند..

کارشناس مسائل شهری رضا مومنیان با بیان حدود یک میلیون و دویست هزار دانش‌آموز و هزاران معلم فعالیت خود را در شهر آغاز می‌کنند، می‌گوید که «مسکن‌های موقتی دردی از ترافیک تهران دعوا نمی‌کند.»

به گفته کارشناسان، تنها راهکار برای کاهش ترافیک توسعه حمل و نقل عمومی با رویکرد مترو است و باید تمام دستگاه‌های مسئول در این زمینه ورود کنند، چرا که یک‌دست صدا ندارد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.