فعال شدن ۲۱۰۰ اتوبوس در پایتخت

صدا و سیما یکشنبه 01 مهر 1403 - 08:42

فعال شدن ۲۱۰۰ اتوبوس در پایتخت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل حمل و نقل شهرداری تهران در جلسه ستاد استقبال از مهر که صبح امروز اول مهر ماه با حضور فرماندار و شهردار تهران و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در مرکز کنترل ترافیک تهران برگزار شد، از فعال شدن ۲۱۰۰ اتوبوس از امروز اول مهر در پایتخت خبر داد.

مهدی گلشنی گفت: در خطوط منتهی به مدارس و دانشگاه‌ها نیز اتوبوس ویژه مستقر شده است. مدیرکل حمل و نقل شهرداری تهران افزود: در ۳۹۴ مدرسه تا شعاع ۲۰۰ متری مدارس ایمن سازی و ۶ جرثقیل سنگین برای روان سازی ترافیک در معابر مستقر شده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران هم با بیان اینکه مترو به مدت یک هفته برای دانش آموزان و دانشجویان رایگان است، گفت: پله برقی و آسانسور‌ها آماده خدمات رسانی هستند.

 رضا محمدنژاد با بیان اینکه سر فاصله حرکت قطار‌ها به صورت پیک حضور مسافران در نظر گرفته شده است، گفت: ۱۴۲ رام قطار امروز در مدار خدمت رسانی است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه همچنین از استقرار تیم واکنش‌های اضطراری در طول خطوط مترو خبر داد و گفت: تیم واکنش‌های اضطراری در طول خطوط مترو مستقر شدند تا در صورت خرابی لحظه‌ای درکمترین زمان ناوگان در مدار قرار می‌گیرد. 

رضا محمدنژاد افزود: پله برقی‌ها و آسانسور‌ها آماده خدمات رسانی است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران هم با بیان اینکه بیش از ۶ هزار تاکسی غیرفعال به خطوط تاکسیرانی شهر بازگشته شدند و برای دیگران نیز برای بار سوم پیامک اخطار ارسال کردیم، گفت: بعد از پایان نوبت سوم سهمیه سوخت این رانندگان قطع خواهد شد. 

شادی مالکی افزود: ۱۸۰۰ دستگاه تاکسی که در یک سال گذشته سوخت گیری نداشتند، شناسایی کردیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه با تاکید بر اینکه ۴۰ درصد تاکسی‌های گردشی در خطوط پرتردد به کار گرفته شده اند، گفت: در بحث سرویس مدارس ۳ هزار خودروی ثبت نام شده در سامانه سپند داریم که ۲ هزار راننده تایید صلاحیت شده است.

شادی مالکی افزود: به بیش از ۶ هزار دانش آموز سرویس در سامانه سپند تخصیص داده شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران همچنین گفت: مقرر شده هیچ سرویس مدرسه‌ای بدون تایید خودرو و راننده فعالیت نداشته باشد به این منظور گشتی از سوی پلیس و تاکسیرانی برای بررسی این خودرو‌ها تا پایان آذر به فعالیت می‌پردازد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی هم گفت: طبق برنامه ۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس از ساعت پنج ونیم صبح برای خدمت رسانی به مردم آماده سازی کردیم. 

مهدی علیزاده افزود: واحد امداد شرکت واحد را برای بازگشایی مراکز آموزشی فعال کردیم تا اگر وسیله‌ای خراب شد به کمک پلیس راهور و شرکت واحد بیاید.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: حدود ۲۵۰ نفر از نیرو‌های ستادی و اداری تا ۲۰ مهرماه به گشت و نظارت در مناطق پایتخت برای بالا بردن کیفیت خدمات مستقر خواهند شد.
مهدی علیزاده گفت: ۱۰۰ دستگاه اتوبوس نوسازی شده امروز و فردا وارد ناوگان خواهد شد و تا پایان مهر امیدوارم تعداد بیشتری اتوبوس داخلی را وارد خطوط کنیم، همچنین تا اواخر مهر با توجه به بارگیری اخیر از چین امیدوارم بخشی از اتوبوس‌های چینی وارد ناوگان بشود.

جلسه ستاد استقبال از مهر صبح امروز اول مهر ماه با حضور فرماندار و شهردار تهران و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در مرکز کنترل ترافیک تهران برگزار شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.