جزئیات اجاره‌بهای خوابگاه‌های دانشجویی/ شرایط دریافت بدهی اعلام شد

اقتصادنیوز یکشنبه 01 مهر 1403 - 09:38
اقتصادنیوز: رییس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: بدهی ترم های گذشته این دانشجویان از اول شهریور با نرخ فعلی دریافت می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مسعود گنجی گفت: دانشجویانی که در هر سال از خوابگاه‌های دانشجویی استفاده می‌کنند، باید تا اول شهریورماه همان سال اجاره‌بهای خود را پرداخت کنند.

وی ادامه داد: اگر دانشجویان خوابگاهی تا اول شهریورماه اجاره بهای خود را پرداخت نکنند، چون اول شهریورماه قیمت اجاره بهای خوابگاه‌ها تغییر می‌کند این دانشجویان باید با نرخ جدید اجاره بهای خود را پرداخت کنند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: اکنون نرخی که از بدهی دانشجویان خوابگاهی ترم‌های گذشته دریافت می‌کنیم براساس نرخ مصوب فعلی بوده و نام این جریمه نیست بلکه به روز رسانی است.

وی درباره پرداخت وام شهریه نیز گفت: وام شهریه در سال‌های گذشته در بودجه سالانه دیده می‌شد متأسفانه از سال ۹۶ هیچ مبلغی در قبال وام شهریه اختصاص داده نشده است. تا سال ۹۹ در قانون بودجه بود ولی از سال ۱۴۰۰ حذف شده است که پیگیر برگرداندن آن هستیم.

وی افزود: من مطمئن هستم که با وجود دکتر حبیبا (رئیس جدید سازمان امور دانشجویان) تلاش خواهیم کرد آن را دوباره به بودجه بر گردانیم ولی اگر نتوانیم برگردانیم سه وام اول یعنی وام‌های ضروری، ودیعه مسکن و تحصیلی اولویت اول ما هستند.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: اگر بعد از آن بودجه کفاف داد به وام شهریه اختصاص خواهیم داد به دانشگاه‌های غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد نیز این موضوع را اعلام کرده‌ایم.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.