به فرانسه احترام می‌گذاریم/ نیروی انسانی ما جلوتر از ساختارها است

خبرگزاری مهر یکشنبه 01 مهر 1403 - 10:00
یک خبرگزاری فرانسوی در آستانه دیدار تیم های ملی فوتسال ایران و فرانسه در جام جهانی گفت و گویی با وحید شمسایی انجام داده و گزارشی در خصوص این دیدار منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتسال ایران در سومین دیدار خود در دهمین دوره رقابت های جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال، امروز یکشنبه یکم مهر از ساعت ۱۸:۳۰ برای تعیین صدرنشین گروه F به مصاف تیم ملی فوتسال فرانسه خواهد رفت.

خبرگزاری فرانسوی «Ouest-France» گفت و گویی با وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران، انجام داده و در گزارشی به دیدار امروز تیم ملی فوتسال ایران و فرانسه پرداخته که به شرح زیر است:

تیم ملی ایران که به عنوان یکی از قدرت‌های برتر فوتسال جهان شناخته می‌شود، فرصت مناسبی برای تیم فرانسه فراهم می‌کند تا توان خود را قبل از مرحله حذفی محک بزند.

فرانسه که پیش از این با دو پیروزی مقابل گواتمالا (۶-۳) و ونزوئلا (۷-۳) موفق به صعود به مرحله حذفی شده است، این مسابقه را به عنوان فرصتی برای تثبیت جایگاه خود در صدر جدول تلقی می‌کند. به گفته «رافائل رینو»، سرمربی تیم ملی فرانسه، این بازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و تیمش با انگیزه کامل به میدان خواهد رفت. او پیش از اعزام به ازبکستان اظهار داشت: «ما سعی می کنیم از این بازی لذت ببریم.»

به فرانسه احترام می‌گذاریم/ نیروی انسانی ما جلوتر از ساختارها است

در سوی دیگر، تیم ایران که در جایگاه چهارم رنکینگ جهانی قرار دارد، با تجربه‌ای غنی و قدرت تهاجمی فوق‌العاده‌ای به مصاف فرانسوی‌ها خواهد رفت. وحید شمسایی در خصوص اهمیت این رشته در ایران گفته است: «در ایران، در هرچند کشتی ورزش اول محسوب می‌شود، اما فوتسال از کودکی به شدت در بین مردم رواج دارد».

وحید شمسایی، سرمربی تیم ملی فوتسال ایران و یکی از پرافتخارترین بازیکنان این رشته در جهان، می‌گوید: «فوتسال با ویژگی‌های مردم ایران هم‌خوانی دارد. ایران مملو از استعدادهای ورزشی است، اما زیرساخت‌ها و برنامه‌های توسعه ما همیشه همگام با آن‌ها پیش نرفته‌اند. منابع انسانی ما از ساختارهایمان پیشی گرفته است. در طول تاریخ ورزشی ما، شاهد موفقیت‌های قابل توجه و دوره‌های عقب‌نشینی بوده‌ایم.»

به فرانسه احترام می‌گذاریم/ نیروی انسانی ما جلوتر از ساختارها است

تیم ملی ایران که سابقه حضور در نیمه‌نهایی جام جهانی ۲۰۱۶ و مرحله یک‌چهارم نهایی در سال ۲۰۲۱ را دارد و قهرمان آخرین دوره مسابقات جام ملت‌های آسیا است، با نتایج درخشانی مقابل ونزوئلا (۷-۱) و گواتمالا (۹-۴) به این مرحله رسیده و به دنبال پیروزی مقابل فرانسه برای صدرنشینی است.

بازیکنان کلیدی ایران در این مسابقات شامل سالار آقاپور با ۴ گل و سعید احمدعباسی، بهروز عظیمی و مهدی کریمی هرکدام با ۳ گل هستند. با این حال، تیم ایران از قدرت تیم فرانسه آگاه است و با احتیاط به این بازی نزدیک خواهد شد.

شمسایی، بهترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتسال ایران از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۷، در مورد این بازی تأکید می‌کند: «ما بازی‌های آن‌ها را دنبال کرده‌ایم و از توانایی‌هایشان آگاهیم. اینکه فرانسه برای اولین بار در جام جهانی شرکت کرده است، به این معنا نیست که یک تیم تازه‌کار است. ما به آن‌ها احترام می‌گذاریم.»

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.