هجده‌قدم استقلال، همیشه بارانی است | در دربی چندنفره دفاع کنیم؟

همشهری آنلاین یکشنبه 01 مهر 1403 - 10:13
نکونام معتقد است که بارندگی در قائمشهر کار تیمش را سخت کرده اما تیم او این فصل در همه شرایط آب‌وهوایی خوب گل می‌خورد.

همشهری آنلاین- بازی استقلال و نساجی در قائمشهر بسیار پرالتهاب و پرحادثه از آب در آمد و در پایان یک محرم بزرگ هم روی دست آبی‌ها گذاشت. شاید نکونام ترجیح می‌داد این بازی کم‌حادثه‌تر از این حرف‌ها باشد و در فاصله چند روز قبل از دربی بزرگ تهران آرامش بیشتری را تجربه کند. اما حواشی مسابقه از همان اولین لحظه ورود تیم‌ها آغاز شد. کوین یامگا که با حاشیه‌ها و حرف‌وحدیث‌های فراوانی از استقلال جدا شده با بازوبند کاپیتانی نساجی وارد زمین شد. همین تصمیم مسئولان نساجی، از همان ابتدا فشار روانی خاصی را روی استقلالی‌ها گذاشت و جالب اینکه همین یامگا قبل از پایان نیمه اول فرصت پیدا کرد از روی نقطه پنالتی دروازه حسینی را باز کند.

همه چیز علیه استقلال بود تا اینکه در حوالی دقیقه۶۰ یک پنالتی نصیب استقلال شد و رضاییان گل مساوی را زد. همین رضاییان ۱۰دقیقه بعد با اشتباه فاحش خودش باعث ثبت دومین گل نساجی شد تا بازی با نساجی هم مانند دیدار با ملوان پیش برود و استقلال ۲بار از حریف خودش عقب بیفتد. نکونام که در شروع فصل با دفاع ۴نفره بازی می‌کرد در بازی با الغرافه به همان سیستم ۳نفره سال گذشته برگشت و دروازه‌اش هم بسته ماند تا تنها کلین‌شیت فصل جاری برایش رقم بخورد. او دیدار با نساجی را هم با همان ترکیب بازی با الغرافه آغاز کرد اما بعد از ۴۵دقیقه تصمیمش را عوض کرد و با خروج سیلوا و آمدن جلالی دوباره به دفاع ۴نفره برگشت. در واقع استقلال با هر یک از سیستم‌های دفاعی‌اش یک گل خورد و باز هم در لیگ برتر موفق به کلین‌شیت نشد. این تیم به‌طور متوسط در هر بازی ۱.۵گل دریافت کرده که فقط ۲تیم در لیگ آماری بدتر از این داشته‌اند. احتمالا این مشکلات دفاعی با غیبت روزبه چشمی در بازی با پرسپولیس بیشتر از این هم خواهند شد. چشمی در آخرین لحظات بازی قائمشهر یک موقعیت گلزنی را با خطا از تیم حریف گرفت و داور که ابتدا کارت زرد را نصیب رهبر خط دفاعی استقلال کرده بود بعدا با کمک VAR او را اخراج کرد. حالا نکونام علاوه بر مساله «دفاع ۳نفره یا ۴نفره» برای دربی با مساله دفاع کردن بدون روزبه چشمی هم روبه‌رو است.

همه زیر سایه حامد

سایت متریکا بهترین بازیکن دیدار استقلال و نساجی را حامد پاکدل معرفی کرده است. مهاجم سابق پرسپولیس و گلزن فعلی نساجی که گل دوم این تیم را به استقلال زد از متریکا نمره ۷.۶۶ را دریافت کرد که نمره خیلی بالایی هم نیست اما استقلالی‌ها در بازی پرحاشیه عصر جمعه به این نمره نزدیک هم نشدند و همه پشت سر مهاجم نساجی قرار گرفتند. بهترین بازیکن استقلال در این میدان از میان ذخیره‌ها آمده است. ابوالفضل جلالی که بین دو نیمه جانشین سیلوا شد در طول ۴۵دقیقه دوم و وقت‌های اضافه آن دو ضربه زد که یکی از آنها داخل چارچوب بود و تبدیل به گل شد. او یک پاس کلیدی هم داد و ۳عملکرد دفاعی هم داشت تا در نهایت به نمره ۷.۵۳ برسد. جالب اینکه جلالی در بازی با الغرافه هم فقط ۲۰دقیقه به عنوان بازیکن جانشین بازی کرد و آنجا هم با یک پاس گل از بهترین‌های استقلال بود. از نگاه متریکا، ضعیف‌ترین بازیکن استقلال در جدال با نساجی زبیر نیک‌نفس بود که نمره ۶.۱۸ را دریافت کرد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.