تعداد جان‌باختگان معدن طبس به ۳۰ نفر رسید/ پیام تسلیت رئیس جمهور/ ۲۲ کارگر گرفتار در بلوک C +عکس و فیلم

مشرق نیوز یکشنبه 01 مهر 1403 - 10:30
«نشت گاز حوالی ساعت ۲۱ شنبه‌شب (۳۱ شهریور) در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال‌سنگ معدنجوی طبس، موجب انفجار شد.»

به گزارش مشرق، پس از اعلام این حادثه، تمامی گروه‌های امدادی اورژانس، علوم‌پزشکی، بخشداری، فرمانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به محل فراخوان شده‌اند.

بنا بر اعلام مسئولان با تمامی بیمارستان‌ها برای انتقال مصدومان احتمالی و همچنین با پزشکی قانونی برای انتقال اجساد هماهنگی لازم به‌عمل آمده است.

آخرین اخبار حاکی از جان باختن ۳۰ نفر در این حادثه می‌باشد.

تعداد جان‌باختگان معدن طبس به ۳۰ نفر رسید/ پیام تسلیت رئیس جمهور/ ۲۲ کارگر گرفتار در بلوک C +عکس و فیلم

ببینید:

تسلیت پزشکیان به خانواده‌ جانباختگان انفجار معدن طبس

تسلیت رئیس جمهور به خانواده جانباختگان حادثه معدن طبس

رئیس جمهور به خانواده‌های جانباختگان حادثه معدن طبس تسلیت گفت و افزود: هر کاری از دست ما بربیاید برای خانواده‌های جانبختگان انجام خواهیم داد.

مسعود پزشکیان اظهارکرد: متأسفانه خبردار شدیم که در طبس یکی از معادن زغال سنگ دچار حادثه شده و تعدادی از هموطنان‌مان جان خود را از دست داده‌اند.

وی ادامه داد: از این تریبون به خانواده‌های محترم آنها تسلیت عرض می‌کنم.

وی گفت: با وزرای کشور، بهداشت و صمت صحبت کردیم؛ با تمام توان پیگیر رفع مشکلات این عزیزان خواهیم بود.

رئیس جمهور افزود: با وزیر صنعت صحبت کردم که این روند درسی شود تا از این به بعد در معادن کشور ما سیستمی پیاده کنند و کاری انجام دهند که این اتفاقات شکل نگیرد

پزشکیان گفت: استانداردی که باید در معادن باشد، در حدی باشد که خطری کارگران معادن را تهدید نکند؛ مجدداً به خانواده عزیز جان باختگان تسلیت عرض می‌کنم و هر کاری از دست ما بربیاید، برای پشتیبانی از آنها انجام خواهیم داد.

تعداد جان‌باختگان معدن طبس به ۳۰ نفر رسید/ پیام تسلیت رئیس جمهور/ ۲۲ کارگر گرفتار در بلوک C +عکس و فیلم

رئیس جمعیت هلال احمر عازم طبس شد

برای حضور میدانی در عملیات جست‌وجوی کارگران مفقودی در یک معدن زغال‌سنگ عازم طبس شد.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر با هدف حضور میدانی و مدیریت عملیات جست‌وجو و نجات کارگران مفقود شده در حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ طبس، راهی استان خراسان جنوبی شد.

گفتنی است که نشت گاز حوالی ساعت ۲۱ شنبه شب در یکی از کارگاه‌های شرکت زغال سنگ معدنجوی طبس موجب انفجار شد.

از دقایق ابتدایی این عملیات، ۶ تیم تخصصی جست‌وجو و نجات در آوار هلال‌احمر در قسمت‌های مختلف معدن، عملیات امدادی را آغاز کرده اند.

تاکنون ۶۹ نفر در انفجار این معدن دچار حادثه شده و ۳۰ نفر از کارگران معدن، جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد جان‌باختگان معدن طبس به ۳۰ نفر رسید/ پیام تسلیت رئیس جمهور/ ۲۲ کارگر گرفتار در بلوک C +عکس و فیلم

تعداد جان‌باختگان حادثه معدن زغال سنگ طبس به ۳۰ نفر رسید

محمدعلی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی صبح یکشنبه ذر جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پیدا شدن ۱۱ پیکر دیگر از معدن‌چیان، تعداد فوتی‌های حادثه معدن زغال سنگ طبس به ۳۰ نفر رسید.

وی افزود: ۱۷ نفر مصدوم نیز به بیمارستان اعزام شده است.

وی اضافه کرد: ۲۴ نفر هم تاکنون مفقود هستند.

ببینید:

تماس قالیباف با نماینده طبس در پی حادثه معدن

‌رئیس مجلس شورای اسلامی در تماس تلفنی با محمد نصیری نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان، بشرویه و عشق آباد در مجلس شورای اسلامی پیگیری ابعاد حادثه معدنجو و چگونگی بروز و آخرین وضعیت وضعیت امدادرسانی به حادثه دیدگان شد.

تعداد جان‌باختگان معدن طبس به ۳۰ نفر رسید/ پیام تسلیت رئیس جمهور/ ۲۲ کارگر گرفتار در بلوک C +عکس و فیلم

صدور دستورات لازم برای امدادرسانی به مجروحان حادثه طبس

حجت الاسلام علی نسائی زهان در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: انفجار در عمق زمین رخ داده است و منجر به بسته شدن راه‌ها و تجمع گاز شده است به همین دلیل افرادی هم که برای امدادرسانی در محل حاضر شده‌اند دچار آسیب می‌شوند.

وی بیان داشت: دستور داده شده است امدادرسانی به گونه‌ای انجام شود که کمترین آسیب به امدادگران وارد شود و حادثه جدیدی رخ ندهد.

به گفته وی در حال حاضر امدادگران از شهرستان معین در محل حاضر شده اند و بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها در کل استان در آماده‌باش کامل هستند.

در حال حاضر اولویت امدادرسانی به مجروحان و خارج کردن افراد از زیر آوار است، اما یقیناً به قصور و تقصیر عوامل مربوطه رسیدگی و با ترک فعل‌های رخ داده شده در این زمینه برخورد می‌شود.

دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به حادثه انفجار در معدن معدنجوی

الیاس حضرتی رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت، در تماس تلفنی با جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی آخرین وضعیت انفجار در معدن معدنجوی را بررسی کرد.

حضرتی همچنین از دستور ویژه رئیس جمهور برای رسیدگی به این حادثه خبر داد و گفت: وزرای کار و صنعت، معدن، تجارت نیز با دستور رئیس جمهور به خراسان جنوبی اعزام شدند تا جلسات مرتبط را برگزار کنند. همچنین نیروهای هلال احمر، اورژانس و … نیز در محل به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. وزیر کشور نیز پیگیر موضوع بوده و دستورات لازم را در این خصوص صادر کرده است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور محترم دستور ویژه‌ای را برای رسیدگی به مصدومان و خانواده آنان و همچنین خانواده جانباختگان صادر کرده است، گفت: پیگیری‌ها همچنان ادامه دارد. همچنین از سوی دکتر پزشکیان تاکید شد که علت این حادثه به‌طور دقیق بررسی و اعلام شده و با مقصران احتمالی این حادثه نیز به طور قاطع برخورد شود.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در پایان با تسلیت به خانواده جانباختگان این حادثه و مردم ایران گفت: لازم است تمامی امکانات در این خصوص مورد استفاده قرار بگیرد.

تعداد جان‌باختگان معدن طبس به ۳۰ نفر رسید/ پیام تسلیت رئیس جمهور/ ۲۲ کارگر گرفتار در بلوک C +عکس و فیلم

نجات ۱۷ مصدوم حادثه انفجار معدن زغال‌سنگ / عملیات رهاسازی

محمدعلی کاوسی اظهار کرد: به دنبال اعلام ستاد مدیریت بحران شهرستان مبنی بر وقوع انفجار شب گذشته در یکی از معادن زغال‌سنگ طبس، بلافاصله چهار تیم امداد و نجات جمعیت هلال احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در ادامه روند عملیات رهاسازی دو تیم امداد و نجات دیگر نیز به محل حادثه اعزام شدند که در حال حاضر در مجموع شش تیم از هلال‌احمر خراسان جنوبی در محل امدادرسانی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: یک دستگاه آمبولانس، یک خودروی نجات، ۵ خودروی کمک‌دار و ۳۰ نیروی عملیاتی هلال‌احمر در محل حادثه حضور دارند.

کاوسی بیان کرد: عملیات رهاسازی حادثه‌دیدگان همچنان ادامه دارد.

حضور بالگرد اورژانس برای انتقال فوتی‌ها و زخمی‌های حادثه طبس

حضور بالگرد اورژانس برای انتقال فوتی‌ها و زخمی‌های حادثه انفجار معدن زغال سنگ در طبس را در این فیلم مشاهده می‌کنید.

تعداد جان‌باختگان معدن طبس به ۳۰ نفر رسید/ پیام تسلیت رئیس جمهور/ ۲۲ کارگر گرفتار در بلوک C +عکس و فیلم

۲۲ کارگر در بلوک C معدن طبس گرفتار هستند

استاندار خراسان جنوبی گفت: تیم‌های امدادی استان آماده آغاز امدادرسانی به ۲۲ کارگر گرفتار در بلوک C معدن طبس هستند.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.