کسری حساب جاری ایالات‌متحده در قله ۲ ساله

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 01 مهر 1403 - 10:57
کسری حساب جاری ایالات‌متحده در سه ماهه دوم به شدت افزایش یافت و با توجه به افزایش واردات کالا به بالاترین سطح خود در بیش از دو سال گذشته رسید.

به گزارش ایسنا، کسری حساب جاری ایالات‌متحده، ۲۵.۸ میلیارد دلار یا ۱۰.۷ درصد افزایش یافته و به ۲۶۶.۸ میلیارد دلار در سه ماهه گذشته رسیده است. این بالاترین سطح از سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ بود. اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز کسری حساب جاری را ۲۶۰ میلیارد دلار آمریکا پیش‌بینی کرده بودند.

شکاف حساب جاری ۳.۷ درصد از تولید ناخالص داخلی را نشان می‌دهد که بالاترین میزان از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ است و از ۳.۴ درصد در سه ماهه اول افزایش یافته است.

واردات کالاها با ۲۰.۱ میلیارد دلار افزایش به ۸۱۳.۹ میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ است که به دلیل افزایش کالاهای سرمایه‌ای و عمدتاً لوازم جانبی رایانه، قطعات و همچنین رایانه‌ها و نیمه هادی‌ها افزایش یافته است.

واردات کالاهای مصرفی نیز به دلیل محصولات دارویی، دندانپزشکی و دارویی افزایش یافت. صادرات کالا با ۰.۱ میلیارد دلار کاهش به ۵۱۶.۷ میلیارد دلار رسید.

رویترز گزارش کرد که کسری تجاری کالا از ۲۷۶.۹ میلیارد دلار در سه ماهه اول به ۲۹۷.۱ میلیارد دلار افزایش یافت که بالاترین رقم از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ است.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.