چمران: درد ما نبود وحدت منسجم بین امت‌های اسلامی است

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 01 مهر 1403 - 12:48
رئیس شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه امروز نبود یک وحدت منسجم بین امت‌های اسلامی درد ماست، گفت: دشمنان امروز ما به همه چیز حتی به سلاحی چون بی شرافتی و خوی غیر انسانی مسلح‌اند و این بی شرافتی‌ها را در همه اعمال خود نمایان می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران در دویست شصت و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، شهدای مدافع امنیت و شهدای مدافع حرم، با تبریک فرارسیدن ۱۷ ربیع الاول مصادف با میلاد پیامبر مکرم اسلام(ص) و ولادت امام جعفر صادق(ع) و نامگذاری این ایام بنام هفته وحدت به همه مسلمین جهان و ملت بزرگ ایران، گفت: هفته وحدت، هفته وفاق مسلمان در مقابل دشمن مشترک است؛ امیدواریم با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکیدات رئیس جمهوری ایران بر اهمیت این هفته، وفاق میان مسلمین پیش از بیش میسر شود و به وحدت واقعی برسیم.

وی با تأکید بر توصیه‌های مقام معظم رهبری در خصوص هفته وحدت که روز گذشته در جمع مسئولان نظام، سفرای کشورهای اسلامی و مهمانان کنفرانس وحدت بیان کردند، افزود: اگر ما می‌خواهیم پیام وحدت ما در دنیا صادقانه تلقی بشود، باید بین خودمان این اتحاد را ایجاد کنیم؛ این پیام وحدت، یگانگی و یکدلی باید در لایه‌های مختلف در خانواده، در محله، در شهر، در کشور، در شورا و در همه دستگاه‌ها و... نمود عینی پیدا کند. پس از آن می‌توان به دنیا این نسخه وحدت را ارائه داد تا منجر به تشکیل یک امت اسلامی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: متأسفانه امروز نبود یک وحدت منسجم بین امت های اسلامی درد ماست؛ دشمنان امروز ما به همه چیز حتی به سلاحی چون بی شرافتی و خوی غیر انسانی مسلح اند و این بی شرافتی‌ها را در همه اعمال خود نمایان می کنند؛ امیدواریم به حرمت این هفته، وحدت واقعی بین امت اسلامی شکل بگیرد و همه ما در همه کار متحد باشیم.

وی همچنین ضمن گرامیداشت سالروز آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ۳۱ شهریور سالروز شروع حمله رژیم بعث عراق علیه کشور نوپا و تازه از انقلاب رسته ایران اسلامی و آغاز جنگ تحمیلی شد و ملت عزیز ما در طول ۸ سال دفاع مقدس در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و با رمز وحدت به پیروزی رسید. 

چمران در ادامه فرارسیدن اول مهر، روز آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها را به همه دانش آموزان، محصلان، دانشجویان، معلمان و کلیه اساتید تبریک گفت و برای همه دانش پژوهان آرزوی موفقیت کرد.

وی در ادامه سخنان خود ضمن آرزوی پایداری، سلامتی و دوری از هرگونه گزند دشمنان برای سید حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، به عملیات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی در انفجار دستگاه های ارتباطی بی سیم و پیجرهای متعلق به شهروندان لبنانی اشاره و ضمن محکوم کردن این اقدام وحشیانه و غیر انسانی اسرائیل گفت: متاسفانه در این اقدام تروریستی چند هزار نفر زخمی و حدود ۳۰ نفر نیز به شهادت رسیدند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در تقبیح این اقدام تروریستی خاطرنشان کرد: رژیم اسرائیل بر این باور بود که با انجام این جنایت هولناک بیش از ۵ هزار نفر را به شهادت خواهد رساند و این عمل آنها بقدری قبیح بوده که دوستان رژیم کودک کش اسرائیل هم این رفتار را جنایتکارانه برشمردند؛ اینچنین عملیات های انسان کشی یک اقدام نوظهوری بود که از سوی رژیم اشغالگر قدس نمایان شد؛ این اتفاق نشان داد که آنها هر جنایتی را با کمال بی شرمی انجام می‌دهند و هیچ فهم انسانی ندارند.

وی همچنین در واکنشی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق زیادی از جنوب لبنان که چندی پیش توسط وحوش اسرائیلی صورت گرفت را محکوم کرد و ضایعه شهادت ابراهیم عقیل یکی از فرماندهان بزرگ حزب الله و برخی رزمندگان را به ملت مسلمان لبنان تسلیت گفت.

چمران به تصویب قطعنامه پایان اشغالگری اسرائیل در سازمان ملل اشاره کرد و در این باره اظهار کرد: چندی پیش شاهد بودیم که مجمع عمومی سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای با حمایت بیش از ۱۲۰ کشور جهان از رژیم صهیونیستی خواست به «حضور غیرقانونی خود در قلمروهای فلسطینی در عرض یک سال پایان دهد»؛ که امیدواریم قبل از اینکه رأی سازمان ملل عملی بشود رزمندگان عزیز در حماس و جهاد اسلامی این غده سرطانی را از منطقه مسلمان در خاورمیانه ریشه کن کنند.

وی همچنین درگذشت، دکتررضا سراج معاون ارتباطات دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و استاد محمود حکیمی، نویسنده بزرگ و مؤلف کتاب های مباحث اسلامی را به پیشگاه ملت بزرگ ایران و خانواده‌های این عزیزان تسلیت گفت.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید