سیاست جدید کمیته المپیک برای بازی‌های آسیایی ‌ژاپن

خبرگزاری ایسنا یکشنبه 01 مهر 1403 - 13:32
افزایش رشته‌های مدال آور و تغییر رنگ مدال ها از نقره به طلا و از برنز به نقره در دستور کار جلسات بازی‌های آسیایی ۲۰۲۶ قرار گرفت.

 به گزارش ایسنا، دومین نشست تخصصی هماهنگی و بررسی کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی ناگویای ژاپن صبح امروز با حضور مسئولان کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان، مرکز نظارت و آکادمی ملی المپیک برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک ضمن اشاره به مصوبات نشست قبلی ابراز داشت: تلاش می‌کنیم تا جلسات بعدی با محوریت بازیهای کشورهای اسلامی و آسیایی جوانان بصورت تخصصی و مجزا برگزار و موارد مهم در آن مورد بررسی قرار گیرد که با انتخاب سرپرستان کاروان‌های اعزامی این امر در هفته‌های آتی میسر می‌شود.

وی افزود:با نتایج خوبی که در بازیهای المپیک پاریس کسب شد انتظارات از کاروان ایران در بازیهای آسیایی پیش رو بالاتر رفته تا تلاش کنیم کاروانی مطلوب و با نگاهی کیفی عازم این بازی‌ها شود که افزایش رشته های مدال آور و تغییر رنگ مدال ها از نقره به طلا و از برنز به نقره باید در دستور کار جلسات قرار گیرد.

در ادامه سید مناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک عنوان داشت: باید نقاط ضعف و قوت کاروان های اعزامی به بازیهای المپیک پاریس و آسیایی هانگژو مورد بررسی قرار گیرد تا خروجی آن با توجه به آسیب شناسی صورت گرفته در کاروان اعزامی به بازیهای آسیایی ناگویای ژاپن مورد بررسی و اجرا قرار گیرد که مهمترین آن افزایش مدال های طلا و رشته‌های مدال آور و همچنین توجه به بانوان در کسب مدال می‌تواند باشد.

دبیر کل کمیته ملی المپیک تصریح کرد: در همین راستا با برگزاری نشست ستاد عالی با حضور وزیر محترم ورزش و جوانان و یا نماینده ایشان، اعضای هیات اجرایی، مسئولین و کادر فنی فدراسیون ها در این باره تصمیم گیری خواهد شد تا بطور هدفمند با هماهنگی وزارت ورزش بودجه های مورد نیاز به فدراسیون ها تزریق و طبق برنامه فعالیت های آماده سازی اجرا گردد.

در ادامه مهین فرهادی زاد نایب رییس کمیته ملی المپیک، نصرالله سجادی مشاور عالی رییس کمیته ملی المپیک، محمد تابع رییس مرکز نظارت بر تیم های ملی مواردی را مطرح و در ادامه مدیران بخش های مختلف کمیته نیز مسائلی را مطرح نمودند.

آنالیز حریفان آسیایی، حقوق ورزشکاران، بررسی رشته های مدال آور و شانس مدال، برنامه ریزی فدراسیون ها، حمایت مالی و نحوه توزیع بودجه از جمله موارد مطروحه دیگر در نشست فوق بود. در پایان مقرر شد با حضور مقام عالی وزارت ورزش و جوانان و هیات اجرایی کمیته ملی المپیک، سیاست‌های کلی ستاد عالی مطرح و مشخص گردد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.