فقط این تیم امدادی اجازه ورود به معدن طبس را دارد | ناگفته‌های جانباختن کارگردان معدن طبس

همشهری آنلاین یکشنبه 01 مهر 1403 - 16:12
در پی انفجار شب گذشته در معدن زغال‌سنگ طبس و گرفتار شدن دست کم ۱۷ کارگر در بلوک C معدن، به دلیل حساسیت عملیات امداد و نجات تنها گروهی که اجازه داشتند برای انجام عملیات به عمق زمین بروند.

همشهری آنلاین - حوادث: در پی انفجار شب گذشته در معدن زغال‌سنگ طبس و گرفتار شدن دست کم ۱۷ کارگر در بلوک C معدن، به دلیل حساسیت عملیات امداد و نجات تنها گروهی که اجازه داشتند برای انجام عملیات به عمق زمین بروند، گروه امداد و نجات معدن زغال سنگ بودند. این افراد با داشتن تخصص و مهارت ویژه و امکانات و تجهیزات مخصوص به امداد رسانی مشغولند.

مهدی ابراهیمی یکی از امدادگران حاضر در معدن طبس در این باره به خبرنگار همشهری گفت: معدن زغال سنگ طبس در۸۰ کیلومتری شهرستان طبس قرار دارد. کارگاه استخراج زغال سنگ که به واسطه انفجار گاز متان تخریب شد، در عمق عمودی ۳۰۰ تا ۳۵۰ متری و عمق مورب ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ متری قرار دارد.

این امدادگر ادامه داد: در عملیات نجات معدن زغال سنگ طبس، ۱۰ تیم از خراسان جنوبی، طبس، فردوس و بشرویه به امداد رسانی مشغولند. با توجه به اینکه تیم امداد و نجات معدن طبس تجهیزات ویژه‌ای در اختیار دارند، تنها گروهی که برای نجات و بیرون آوردن کارگران گرفتار وارد معدن شده‌اند، این امدادگران هستند.

او می‌گوید: ما در جهت انجام اقدامات دیگری که در سطح زمین نیاز بوده است، امداد رسانی کرده‌ایم. یکی از اقداماتمان نیز حمل پیکرهای قربانیان بود.

این امدادگر درباره علت فوت معدنچیان گفت: معدنچیان بلوک بی بر اثر خفگی جان باخته‌اند. معدچیان بلوک سی نیز در اثر انفجار گاز متان جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس این گزارش در پی انفجار گاز متان در ۲ بلوک B و C معدن طبس، ‌ساعتی پیش ‌کار بلوک B تمام شد و از ۴۷ کارگری که در این بلوک مشغول کار بودند ‌۳۰ نفر فوت کردند و ۱۷ نفر مصدوم هم به بیمارستان منتقل شدند. در پی ادامه روند امدادرسانی در قسمت بلوک c که ۲۲ کارگر محبوس بودند به علت افزایش گاز متان، همگی جان باختند و آمار قربانیان به ۵۲ نفر رسیده است

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.