سگ‌های رنگ شده جای پاندا قالب شدند!

همشهری آنلاین یکشنبه 01 مهر 1403 - 16:18
باغ وحش چانوی در چین اعتراف کرد که پاناهای این باغ وحش سگ‌های رنگ‌آمیزی شده چاوچاو هستند.

به گزارش همشهری آنلاین، پس از اینکه بازدیدکنندگان باغ‌وحش شانوی گزارش دادند که شماری از پانداها نفس‌نفس می‌زنند و حتی واق واق می‌کنند، مسئولان تأیید کردند که سگ‌هایی را جایگزین پانداها کرده‌اند.

مسئولان پس از انتشار ویدئوهایی از وضعیت پاندا-سگ در شبکه‌های اجتماع اعتراف کردند که ۲ سگ از نژاد چاو چاو که سگی پشمالو و بومی شمال چین است را با رنگ‌های سیاه و سفید به شکل پاندا رنگ کرده‌اند.بازدیدکنندگان خواستار بازگشت پول خود شدند.

سگ‌های رنگ شده جای پاندا قالب شدند!

پیش‌تر مشخص شده بود که در باغ‌وحش تایژو در استان جیانگ سو نیز سگ‌های چاو چاو به شکل پاندا رنگ شده بودند.

اوایل ماه می ۲۰۲۴ میلادی باغ ‌وحش تایژو در ولایت جیانگ سوی چین از پانداهای جدیدی رونمایی کرد که برای دیدن آن‌ها از هر نفر ۲۰ یوان معادل دو و نیم دلار آمریکایی می‌گرفت. اما بعضی از کسانی که به باغ وحش رفته بودند، به ظاهر متفاوت این پانداها مشکوک شدند.

سگ‌های رنگ شده جای پاندا قالب شدند!

در سال ۲۰۱۰ پارک ژنگژو در ولایت هنان چین ۴ سگ چاو چاو را شبیه ببر رنگ کرده وارد بازار حیوانات خانگی کرده بود. همین‌طور در سال ۲۰۲۳، باغ‌ وحش معروف هانگژو متهم شد که برخی از انسان‌های بدل‌کار را به‌جای خرس جا زده‌اند.

البته باغ‌وحش‌های چین در معرفی نژادهای مختلف سگ‌ با خزهای رنگ‌شده به‌جای گرگ یا گربه‌ افریقایی نیز پرونده‌های‌ زیادی دارد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.