عرضه سهام شرکت های تابعه تسهیل می شود

خبرگزاری مهر یکشنبه 01 مهر 1403 - 17:54
تفاهم‌نامه‌ای بین گروه مپنا و فرابورس به منظور تسهیل عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه مپنا در بازار فرابورس به‌امضا رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، تفاهم نامه‌ای با حضور مدیران عامل گروه مپنا و فرابورس ایران به‌امضا رسید تا عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه گروه مپنا در بازار فرابورس تسهیل و اجرایی شود.

محمدعلی شیرازی، مدیرعامل فرابورس ایران در این نشست اظهار داشت: بالغ بر ۴۰۰ ناشر در فرابورس هستند که نقطه مشترک همه آنها مصرف برق است.

وی ادامه داد: مهمترین دغدغه ناشرین تأمین برق به صورت پایدار است که نقش برق را برجسته می‌کند که اگر بتوانیم فرایند تأمین مالی را تسهیل کنیم نه‌تنها به گروه مپنا بلکه به تمامی ناشران حاضر در فرابورس کمک کرده‌ایم.

شیرازی با اشاره به اینکه تفاهم‌نامه امروز در راستای تسهیل عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه گروه مپنا در بازار فرابورس به امضا رسید، خاطر نشان کرد: اکنون صنعت برق محرک و مولد سایر صنایع است و درصورتیکه که بتوانیم در آن تحرک ایجاد کنیم سایر صنایع مشکلی نخواهند داشت.

به گفته وی تأثیر ناترازی انرژی در تابستان در صنعت و رشد اقتصادی مؤثر بوده است.

مدیر عامل فرابورس ادامه داد: توافقنامه تسهیل و پذیرش شرکت‌های زیرمجموعه گروه مپنا، می‌تواند تأمین مالی خوبی برای پروژه‌های این گروه در پی داشته باشد.

شیرازی خاطرنشان کرد: برق موتور محرک بخش مولد کشور است و هر اقدامی در راستای توسعه زنجیره انرژی به‌خصوص برق، به کلان بازار سرمایه کمک خواهد کرد.

همچنین، محمد اولیا، مدیرعامل گروه مپنا در خصوص شرکت‌هایی که در قالب این تفاهم‌نامه قرار است در بازار فرابورس پذیره‌نویسی و عرضه شوند، گفت: شرکت تولید برق پرند، توسعه آب لیان مپنا، شرکت حمل و نقل چندوجهی مپنا، شرکت مهندسی و ساخت لوکومتیو مپنا، شرکت آلومینیوم المهدی، شرکت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر مپنا و شرکت واگن پارس مپنا در اولویت‌آماده سازی برای عرضه سهام در فرابورس است که بخشی در سال جاری و بخشی در سال آینده عرضه خواهند شد.

وی افزود: منابلع مالی حاصل از عرضه سهام این شرکت‌ها، در پروژه‌های گروه مپنا به‌خصوص در بخش افزایش ظرفیت تولید برق صرف خواهد شد.

خبر در حال تکمیل است....

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید