مطالبات گندمکاران پرداخت شد

اقتصادنیوز یکشنبه 01 مهر 1403 - 18:08
اقتصادنیوز: مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی گفت: تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۸۰ درصد مطالبات گندمکارانی که محصول خود را به مراکز رسمی دولتی تحویل داده‌اند، پرداخت شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «سهراب سهرابی» افزود: تا صبح امروز (یکشنبه، یکم مهر) ۱۱ میلیون و ۹۷۵ هزار تن گندم به صورت تضمینی خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته یک میلیون و ۶۳۴ هزار تن معادل ۱۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی، ارزش گندم خریداری شده را ۲۱۱ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: از این مبلغ تاکنون ۱۶۷ هزار میلیارد تومان معادل حدود ۸۰ درصد مطالبات گندمکارانی که محصول خود را به مراکز رسمی دولتی تحویل داده‌اند، پرداخت شده است.

سهرابی با بیان اینکه پرداخت بقیه پول کشاورزان پیگیری می‌شود، تصریح‌کرد: اکنون در اواخر خرید تضمینی گندم هستیم.

وی گفت: با پیش‌بینی حدود ۱۲ میلیون تن خرید تضمینی گندم، همه نیاز کشور تامین می‌شود.

مجری طرح گندم وزارت جهادکشاورزی افزود: نیاز سالیانه کشور به گندم ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که از این میزان، ۱۰ میلیون تن نیاز گندم نان و یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن نیاز صنف و صنعت است.

وی درباره بذر گندم گفت: تاکنون ۵۰۰ هزار تن انواع بذر اصلاح شده در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده خریداری شده است.

سهرابی ابراز امیدواری کرد امسال با تولید بیش از ۱۵ میلیون تن گندم، جشن خودکفایی بگیریم.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.