قیمت جدید خانه در تهران | برای خرید آپارتمان در جردن چقدر هزینه کنیم؟

گسترش نیوز یکشنبه 01 مهر 1403 - 18:11
افزایش قابل توجه قیمت مسکن در تهران در سال‌های اخیر موجب شده است که تقاضا برای خرید خانه‌های با متراژ متوسط افزایش یابد. عواملی مانند سال ساخت، موقعیت مکانی و امکاناتی نظیر آسانسور و پارکینگ تأثیر زیادی بر قیمت این خانه‌ها دارند. اما در حال حاضر، برای خرید یک خانه ۶۰ متری در تهران چه مقدار باید هزینه کرد؟

در سال‌های اخیر، قیمت مسکن در تهران به طور قابل توجهی افزایش یافته است. طبق آخرین اطلاعات بانک مرکزی، متوسط قیمت هر متر مربع خانه در پایتخت به ۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده و در بالاترین سطح تاریخی خود قرار دارد.

اما در این شرایط متقاضیان خرید آپارتمان‌های متوسط‌متراژ، برای خرید یک واحد ۶۰ متری در محله‌های مختلف تهران چقدر باید هزینه کنند؟

همان‌طور که اشاره شد، متوسط قیمت مسکن در تهران به متری ۸۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است و در این راستا متقاضیان به‌ طور متوسط برای خرید یک آپارتمان ۶۰ متری باید پنج میلیارد و ۳۱۰ میلیون تومان هزینه کنند، اما این داستان در مناطق شمالی و لوکس تهران چهره‌ای متفاوت دارد.

برای مثال اکنون آپارتمانی نوساز و ۶۰ متری در محدوده جردن، متری ۱۴۵ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده و در مجموع، قیمت آن هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعلام شده است. همچنین آپارتمانی دیگر با این متراژ در محله سعادت‌آباد که ساخت آن به سال ۱۳۹۹ بازمی‌گردد ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد.

بررسی آگهی‌های فروش خانه در شهر تهران نشان می‌دهد برای خرید خانه ۶۰ متری در محله‌های متوسطی مانند یوسف‌آباد و امیرآباد نیز حدوداً باید بین پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تا ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه کرد. اکنون آپارتمانی ۶۰ متری و ساخت سال ۱۳۷۵ در محله یوسف‌آباد که از امکاناتی نظیر پارکینگ و آسانسور برخوردار نیست، بالغ بر ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تعیین قیمت شده است.

در این بین مالک آپارتمانی ۳۱ساله در محله امیرآباد نیز آپارتمان خود را پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری کرده است. خرید خانه در محله‌های مرکزی شهر مانند میدان انقلاب و میدان ولیعصر نیز مستلزم دارا بودن همین حدود بودجه است.

برای خرید یک خانه ۶۰ متری در محله‌های شرقی پایتخت مانند نظام‌آباد، خواجه نصیر طوسی و گرگان نیز باید حداقل بودجه‌ای معادل دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در نظر داشته باشند.

نرخ-مسکن

کدخبر: 335340

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.