مه‌آتزا برای طارمی استادیوم آزادی است!

نامه نیوز یکشنبه 01 مهر 1403 - 18:45
مهدی طارمی امروز در دربی دلامادونینا با پیراهن آبی اینتر مقابل آث میلان قرار خواهد گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، مهدی طارمی، ستاره بی‌بدیل فوتبال ایران، علی‌رغم اینکه در سال‌های جوانی و به‌عنوان یک استعداد نوپا به فوتبال ایران معرفی نشده بود، اما توانست خود را از لیگ یک به پرسپولیس و سپس پله‌پله به سطح اول فوتبال اروپا معرفی کند.

امشب دربی دلامادونینا میان دو تیم اینتر میلان و آث میلان برگزار خواهد شد و این دربی تاریخی، این فصل به علت حضور مهدی طارمی برای ایرانی‌ها جذاب‌تر از همیشه خواهد بود.

طارمی هنوز برای اینتر گلی به ثمر نرسانده، اما عملکرد او در بازی‌های اخیر به خصوص در تقابل با منچسترسیتی امیدوارکننده بود و گمانه‌زنی‌ها حکایت از حضور احتمالی او در ترکیب اصلی اینتر دارند.

اولین اکشن جدی مهدی طارمی در دربی‌ها درست ده سال پیش

مهدی طارمی اما اولین بار در شهرآورد تهران خود را به‌عنوان یک ستاره قدرنادیده معرفی کرد. دربی رفت لیگ چهاردهم و در شرایطی که پرسپولیس هنوز وارد دوران طلایی خود نشده بود، سرخ‌ها با دو گل محمد نوری و امید عالیشاه با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست پیدا کردند. در آن مسابقه پرسپولیس درحالی‌که عقب بود مهدی طارمی را به زمین فرستاد و او با یک قیچی برگردان استادانه زمینه‌ساز گل محمد نوری، کاپیتان پرسپولیس شد. درحالی‌که نوری سرمستانه شادی می‌کرد در استادیوم بسیاری شماره ۱۷ آن زمان سرخپوشان را تحسین می‌کردند‌.

طارمی با شماره ۱۷ در دربی لیگ چهاردهم گل نزد، اما به‌عنوان یار تعویضی با قیچی فوق العاده‌اش برای کاپیتان نوری گل ساخت و خود را در دل سکوهای سرخ جا کرد. این چهره طارمی جوان است که برای اولین بار دربی را تجربه می‌کرد.

طارمی در دربی برگشت آن فصل نیز با هدایت برانکو به میدان رفت، اما در آن دیدار اثر زیادی نداشت و پرسپولیس با تک گل علی علیپور روی ضربه ایستگاهی به برتری دست یافت تا شروع مهدی طارمی در پرسپولیس با دو برد دربی در یک فصل رقم بخورد.

طارمی در لیگ پانزدهم دیگر به ستاره پرسپولیس تبدیل شده بود. او شماره ۹ سرخ‌ها را بر تن کرد و به‌عنوان یک مهاجم گلزن و کارآمد خود را در فصل فوق‌العاده و هجومی پرسپولیس در لیگ برتر نشان داد. او در دربی رفت آن فصل درحالی‌که تیمش تا ثانیه‌های پایانی با یک گل عقب بود، تلاش زیادی کرد و بازی فوق‌العاده‌ای در خط حمله داشت و شادی او بعد از گل جری بنگستون در یاد پرسپولیسی‌ها باقی ماند.

طارمی برای فرار پرسپولیس از شکست در دربی رفت لیگ پانزدهم سخت تلاش کرد و این چنین با فریادی بلند گل بنگستون را جشن گرفت.

اما دربی برگشت لیگ پانزدهم، در فروردین‌ماه ۹۵ زمانی بود که استقلالی‌ها از طارمی متنفر شدند! این مهاجم در آن بازی معروف همه کار کرد و بین هت‌تریک مقابل استقلال و دادن پاس گل چهارم به محسن مسلمان، از خودگذشتگی را انتخاب کرد و نقش اصلی شهرآورد مشهور چهار-دو را ایفا کرد. دو گل، یک پاس گل و البته یک پنالتی از دست رفته طارمی را به سوپراستار آن بازی تبدیل کرد که می‌توانست خودش به تنهایی چهار گل بزند.

سال ۹۵ بهترین دربی طارمی با دو گل و یک پاس گل و چهارتایی شدن استقلال رقم خورد. حالا روزگار پس از ۸ سال طوری چرخیده که رامین در دربی تهران برای استقلال بازی کند و مهدی در دربی میلان با پیراهن آبی اینتر.

در لیگ شانزدهم طارمی پس از کش و قوس‌های فراوان در پرسپولیس ماندگار شد. بعد از دربی فصل پانزدهم که ۶ گل داشت، همه منتظر یک دربی هیجان‌انگیز و حتی انتقامی از استقلال بودند، اما در آخرین روزهای تابستان آن سال یک دربی صفر-صفر دیگر در تاریخ شهرآوردها رخ داد. طارمی آن بازی مهمترین موقعیت مسابقه را از دست داد و هواداران پرسپولیس تا مدت‌ها حسرت آن را می‌خورند‌‌.

اما آخرین دربی مهدی طارمی در ایران با سنگین‌ترین شکست سال‌های اخیر پرسپولیس در تقابل با استقلال همراه بود. سروش رفیعی جوان و سرپنجه آن روزها خیلی زود گل اول دربی را زد و درحالی‌که پرسپولیس می‌توانست با گلزنی طارمی با دو گل پیش بیفتد و اتفاقات سال گذشته را تکرار کند، طارمی موقعیت‌سوزی کرد تا گل‌های متوالی تیم علیرضا منصوریان از راه برسد و پرسپولیس سه-یک عقب بیفتد. در نیمه دوم این بازی طارمی وقتی تیمش دو گل عقب بود یک موقعیت فوق‌العاده دیگر را از دست داد تا گل سیدجلال حسینی در ثانیه‌های پایانی نیز دردی را دوا نکند.

کلافه‌کننده‌ترین دربی طارمی دیدار برگشت لیگ شانزدهم بود که دو موقعیت فوق‌العاده او تبدیل به گل نشد تا پرسپولیس سه بر دو شکست بخورد.

حالا اما این مهاجم پرسپولیسی قرار است با پیراهن آبی در یکی از مهمترین دربی‌های جهان به زمین برود. او ۳۲ ساله است و پس از سال‌ها بازی در سطح اول فوتبال ملی و باشگاهی پرتغال، سبک‌سری‌ها و موقعیت‌سوزی‌های دوران پرسپولیس را ندارد. طارمی با انگیزه بالا، بدنی فوق‌العاده آماده و همچنین ذهنی باز فوتبال بازی می‌کند و تعجبی ندارد اگر با زدن گل در دربی میلان نخستین گل فصلش را ثبت کند و نام خود را در این دربی مهم برای همیشه ماندگار کند.

 

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.