دفاعی پرافتخار

صدا و سیما یکشنبه 01 مهر 1403 - 19:07

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، حضور در بازی‌های آسیایی ۱۹۸۲ و ۱۹۸۶ با کسب مدال‌های رنگارنگ برای کاروان ورزش ایران همراه بود. با این حال کسی باور نمی‌کرد در فاصله دو بازی آسیایی ایران درگیر جنگ تحمیلی باشد.
روز‌های آغاز جنگ با جام ملت‌های فوتبال ۱۹۸۰ در کویت همراه بود، تیمی که ۱۰ سال روی باخت را ندیده بود، با همه سختی‌ها و کارشکنی‌ها در آن دوره سوم شد.
حتی المپیک ۱۹۸۸ سئول هم برای ایران با سایه سنگین جنگ همراه بود، با این وجود در آن دوره هم دست خالی نبودیم و عسکری محمدیان در کشتی آزاد برای ایران یک نشان نقره گرفت.
همه این موفقیت‌ها در شرایطی بدست آمد که وضعیت کشور در آن روز‌ها خوب نبود. موفقیت‌هایی که از دل ایمان به باور و اراده بدست آمدند. باور و اراده‌ای که ثابت کرد، توان پیروز شدن مقابل هر حریفی را دارد. چه دشمنی که به قصد تصرف خاک کشور وارد جنگ نابرابر شده است و چه حریفی که در میدان ورزش راهی جز پیروز شدن مقابلش وجود نداشت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.