۳۰۰ میلیون آفریقایی به این روش برق دار می شوند

همشهری آنلاین یکشنبه 01 مهر 1403 - 19:21
قرار است با یک سرمایه گذاری ۹۰ میلیارد دلاری برق خانواده ها در آفریقا وصل شود. تاکنون ۳۰ میلیارد دلار حمایت اولیه جذب شده و برآورد می شود از این طریق ۳۰۰ میلیون نفر در آفریقا برقدار شوند.

به گزارش همشهری آنلاین، طرحی برای برق‌رسانی به ۳۰۰میلیون آفریقایی تا سال۲۰۳۰، با حمایت اولیه ۳۰میلیارد دلار از سوی بانک جهانی و بانک توسعه آفریقا، آغاز شده است. بانک توسعه آفریقا متعهد شده است ۵ میلیارد دلار از این مبلغ را تامین کند.

پیش‌بینی افزایش تولید جهانی برنج

آمارها نشان می‌دهد روند تولید برنج در جهان در حال افزایش است و این روند احتمالا سال بعد هم ادامه خواهد یافت.در تازه‌ترین رویداد تایلند اعلام کرد که صادرات برنج این کشور امسال از مرز ۸.۵میلیون تن عبور خواهد کرد.

نابودی فرصت‌های شغلی با هوش مصنوعی

رئیس‌کل بانک مرکزی کانادا نسبت به از دست رفتن بسیاری از مشاغل با توسعه هوش مصنوعی هشدار داد و اعلام کرد: هوش مصنوعی می‌تواند مشاغل بیشتری را نسبت به آنچه در درازمدت ایجاد می‌کند، حذف کند.

بیشتر بخوانید

جرئیات و برنامه های مهم برای بازار سرمایه | صیدی: از تصمیمات خلق‌الساعه در بورس پرهیز می کنیم

واردات خودروهای کارکرده به کجا رسید؟

هند سومین اقتصاد بزرگ جهان می‌شود

براساس پیش‌بینی مؤسسه اس‌اند پی گلوبال، هند ممکن است در نتیجه رشد سریع تولید ناخالص داخلی و اجرای اصلاحات اقتصادی در سال‌های ۲۰۳۰ تا ۲۰۳۱ به سومین اقتصاد بزرگ جهان تبدیل شود.

کسری حساب جاری ایالات‌متحده در قله ۲ساله

کسری حساب جاری ایالات‌متحده در ۳ماهه دوم به‌شدت افزایش یافت و با توجه به افزایش واردات کالا به بالاترین سطح خود در بیش از ۲ سال گذشته رسید.

تاکسی‌های خودران جدید در راه است

گزارش‌ها حاکی از آن است که وایمو « Waymo»، خودروی بدون راننده گوگل در حال مذاکره با هیوندای موتور برای تولید تاکسی‌های خودران است. وایمو همچنین در حال آزمایش نسل بعدی فناوری خودروهای خودران است.

کاهش واردات طلا توسط چین

داده‌های گمرک چین نشان می‌دهد حجم واردات طلای این کشور از سوئیس برای نخستین‌بار از ژانویه۲۰۲۱ تاکنون کاهش یافته است و این کشور درماه گذشته هیچ طلایی از سوئیس وارد نکرده است.

صادرات انرژی در ازای دریافت فناوری

۵کشور آسیای مرکزی در جریان دیدار با صدر اعظم آلمان که خواستار دریافت انرژی از این کشورها بود اعلام کردند که صادرات انرژی به آلمان را در قبال دریافت فناوری و تکنولوژی انجام خواهند داد.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.