دو بار عقب افتادند اما برنده شدند؛/ لورکوزن 4-3 ولفسبورگ: فوق تخصص کامبک!

ورزش سه یکشنبه 01 مهر 1403 - 19:48
بایرلورکوزن در یک دیدار تماشایی با نتیجه 4-3 از سد ولفسبورگ گذشت.

به گزارش "ورزش سه"، در چارچوب رقابت‌های هفته چهارم بوندس‌لیگا بایرلورکوزن میزبان ولفسبورگ بود و این دیدار تماشایی با برتری 4-3 شاگردان ژابی آلونسو به پایان رسید.

لورکوزن که در خانه بازی می‌کرد از ابتدا شاهد فشار زیاد سبزپوشان بود و خیلی زود گل دریافت کرد. نوردی موکلیه قصد داشت ارسال از سمت چپ روی دروازه لورکوزن را کنترل کند که به اشتباه در دقیقه 5 دروازه خودی را باز کرد.

2084812

این گل اگرچه نتیجه بازی را تغییر داد اما لورکوزن پا پس نکشید و حملاتش را آغاز کرد. دو تلاش از الکس گریمالدو و فلوریان ویرتز برای تغییر نتیجه اثری نداشت تا اینکه ویرتز در دقیقه 14 گل تساوی را به ثمر رساند.

ویرتز در یکقدمی ورود به محوطه جریمه با ضربه پای راست، بدون کنترل سانتر کوتاه گرانیت ژاکا، موفق شد دروازه ولفسبورگ را باز کند.

2084813

لورکوزن بعد از این گل میل بیشتری به تغییر نتیجه بازی داشت و در دقیقه 19 پاتریک شیک فرصت خوبی به دست آورد اما ضربه او از فاصله خیلی کم با تیرک عمودی دروازه به بیرون رفت.

بازی با فشار میزبان دنبال می‌شد که شیک یک بار دیگر در محوطه جریمه فرصت گلزنی داشت اما این بار شوت محکم او درست وسط دروازه مهار شد. تداوم این فشارها موجب شد که در دقیقه 31 لورکوزن به گل دوم برسد.

2084814

ارسال بلند ضربه کرنر الکس گریمالدو به تیر دوم با ضربه سر شیرجه‌ای یوناتان تاه همراه شد و او با غافلگیری مدافعان و دروازه‌بان، دومین گل لورکوزن را به ثمر رساند.

گل دوم لورکوزن پایان کار نبود و نیمه اول این بازی جذاب باز هم گل به همراه داشت.  شاگردان ژابی آلونسو که رفته رفته در جریان بازی بیشتر به حرکات حریف مسلط می‌شدند خیلی زود غافلگیر شدند.

در دقیقه 37 بود که سباستین بورناو با ارسال کرنر یاکوب کامینسکی گل تساوی را به ثمر رساند و بار دیگر حریف خود را در این دیدار از برد دور کرد.

2084816

به نظر می‌رسید که لورکوزن بعد از زدن دو گل بتواند کنترل بازی را در دست بگیرد اما آن‌ها برای دقایقی روی حریف مسلط بودند و قبل از پایان نیمه اول بار دیگر از آن‌ها عقب افتادند.

روی اشتباه خط دفاعی لورکوزن، ماتیاس اسوانبرگ موفق شد به محوطه جریمه نزدیک شود و با شوت محکم خود توپ را به گوشه دروازه رسانده و تیمش را در دقیقه 45+1 به گل سوم برساند.

2084817

بازی برای لورکوزن در نیمه دوم متفاوت آغاز شد چرا که بازیکنان ژابی خیلی زود به گل تساوی رسیدند.

روی ارسال کرنر دقیق الکس گارسیا به درونی محوطه جریمه ولفسبورگ، پیه‌رو هینکاپیه با ضربه سر در دقیقه 47 سومین گل تیمش را به ثمر رساند.

2084819

در این بازی تماشایی لورکوزن بار دیگر نشان داد که هیچ تمایلی به شکست ندارد و پس از این گل تساوی، حملات منظمی را به سمت دروازه ولفسبورگ آغاز کرد.

در دقیقه 54 جرمی فریمپونگ فرصت خوبی برای گلزنی به دست آورد اما ضربه کم دقت او از بالای دروازه به بیرون رفت. سپس بازی برای دقایق در اواسط نیمه با برخوردهای فیزیکی بازیکنان دنبال می‌شد.

ژابی آلونسو برای تقویت خط حمله تیمش ویکتور بونیفیس را در دقیقه 67 به جای پاتریک شیک وارد زمین کرد. با این حال خروج اشتباه دروازه‌بان برای مهار توپ ارسال پشت مدافعان نزدیک بود به قیمت گل چهارم ولفسبورگ تمام شود. ضربه صالح اوزکان در دقیقه 73 از نزدیکی میانه میدان دقت کافی نداشت و با فاصله کم از کنار دروازه خالی به بیرون رفت.

2084821

با نزدیک شدن به دقایق پایانی بازی با برخوردهای بیشتری دنبال می‌شد که در نهایت یانیک گرهارت در دقیقه 87 از ولفسبورگ با دریافت کارت قرمز اخراج شد.

لورکوزن در دقیقه 90 اگر کمی خوش شانس بود ضربه ژاکا به گل تبدیل می‌شد اما ضربه کاپیتان سوئیسی با برخورد به تیرک عمودی به بیرون رفت. بازی 4 دقیقه وقت اضافه داشت که در این زمان لورکوزن به گل برتری رسید.

پس از اشتباه مدافعان در دفع توپ در محوطه جریمه ویکتور بونیفیس توپی که به دست آورده بود را با ضربه پای چپ در دقیقه 90+2 به گل تبدیل کرد و سکوهای ورزشگاه بای آرنا را به وجد آورد.

2084823

به این ترتیب لورکوزن در یک دیدار هیجان انگیز موفق به کسب سه امتیاز شد و با 9 امتیاز به رده دوم جدول صعود کرد. ولفسبورگ 3 امتیازی هم در رده سیزدهم قرار دارد.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.