انتقاد شدید نماینده مجلس از حادثه انفجار معدن طبس/ حداقل‌های ایمنی در این معدن رعایت نشده بود

اقتصادنیوز یکشنبه 01 مهر 1403 - 20:38
اقتصادنیوز: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد شدید از انفجار در معدن زغالسنگ طبس گفت: در بررسی که داشتیم کف استانداردها در معدن طبس رعایت نمی‌شد‌.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، ستاد مدیریت بحران حادثه معدن معدنجوی طبس به ریاست وزیر کشور و با حضور وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و هیئت‌های همراه در محل معدن طبس برگزار شد.

‌علیزاده رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در این جلسه اظهار داشت: حادثه انفجاز گاز در معدن زغالسنگ طبس یک اتفاق بود، اما متاسفانه حداقل‌های ایمنی در این معدن رعایت نشده بود و قبل از اینکه گاز به بلوک دیگر معدن نفوذ کند متاسفانه کوچک‌ترین اطلاع‌رسانی نشده بود.

وی افزود: در این معدن کف استانداردها هم رعایت نشده بود و به عنوان نماینده مردم اگر بخواهیم از این موضوع بگذریم در حق مردم و کارگران جفا کرده‌ایم و به همه قول خواهیم داد در حوزه رعایت استانداردها دیگر شاهد چنین حادثه‌ای نباشیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: تجمع گاز به کرات اتفاق می‌افتد و موضوع خاصی هم نبود، اما اگر اطلاع‌ر‌سانی می‌شد کارگرانی که در بلوک دیگر بودند می‌توانستند منطقه را ترک کنند و باید علت این حادثه کارشناسی د‌قیق شود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.