دشمن پرسپولیس با استقلال توافق کرد

گسترش نیوز دوشنبه 02 مهر 1403 - 00:31
اختلافات داخلی در باشگاه استقلال کاملا علنی شده است و اوضاع روز به روز پیچیده تر می شود. مدیرعامل و سرمربی استقلال نه در لفافه، بلکه به صورت مستقیم و با ذکر نام علیه یکدیگر به انجام مصاحبه می پردازند. این اتفاقات موجب شده تا مالکان باشگاه وارد ماجرا شوند و تصمیماتی را در این خصوص اتخاذ کنند. از درون باشگاه خبر می رسد که دربی پایتخت آخرین فرصت برای نکونام خواهد بود تا روی نیمکت ماندگار شود. البته این خبر هنوز اعلام رسمی نشده و باید دید که مدیریت باشگاه در نهایت چه تصمیمی اتخاذ خواهد کرد.

توقف بدموقع مقابل نساجی بار دیگر شرایط استقلال را بحرانی و پیچیده کرده است. ناکامی در کسب پیروزی منجر به خشم دوباره هواداران شده و نکونام نیز به خوبی از این ماجرا باخبر است. استقلال در هفته چهارم رقابت های لیگ برتر مقابل نساجی قائمشهر به تساوی دو بر دو تن داد تا از صدر جدول دورتر شود. رامین رضاییان و ابوالفضل جلالی، به عنوان فولبک های تیم مهمان، گلزنان استقلال در ورزشگاه وطنی بودند.

پس از اتمام بازی و اظهارات نکونام در کنفرانس خبری، موج جدیدی از انتقادات از سرمربی آبی ها آغاز شد. سکاندار باشگاه استقلال در حضور خبرنگاران گفت: «بازی باکیفیتی را شاهد بودیم. بارندگی به ضرر تیم ما شد، اما تیمم خیلی خوب بازی کرد. دیداری بود که هم توانستیم مالکانه بازی کرده و هم موقعیت ایجاد کنیم. این سومین مسابقه‌ای است که در آن بدشانسی می‌آوریم و ضربات‌مان تبدیل به گل نمی‌شوند. با توجه به شکل تیم و نوع فوتبالی که بازی می‌کنیم قطعاً باید قهرمان شویم. با کیفیتی که به نمایش می‌گذاریم تیم ما شکل بهتری می‌گیرد. آن‌قدر خلق موقعیت می‌کنیم که خیال‌تان راحت باشد، این‌ها تبدیل به گل می‌شوند.»

این سخنان جواد نکونام بازخوردهای متعددی را به همراه داشت و طرفداران استقلال علیه آن در فضای مجازی موضع گیری کردند. هشتگ اخراج نکونام بار دیگر در اینترنت ترند شد و حالا اکثر دوست داران استقلال خواستار تصمیم گیری مدیریت باشگاه هستند. موضع هلدینگ خلیج فارس کماکان تغییری نکرده و آن ها قصد حمایت از نکونام و دستیارانش را دارند.

 یکی از اتفاقات عجیب هفته جاری را داوود حق دوست، مشاور مدیرعامل باشگاه رقم زد. حق دوست در یک نشست خبری به نکونام حمله کرد و حسابی از خجالت سرمربی باشگاه درآمد تا تمام نگاه ها رو به سمت خود معطوف کند. اظهارات حق دوست بار دیگر بر آتش اختلاف سمیعی و نکونام دامن زد و دعوای این دو شخص را وارد فاز تاره ای کرد.

حق دوست عنوان کرد: «آقای نکونام، ما امسال سه بار به شما کمک کردیم. حتی وقتی برادران شما قطع امید کرده بودند که دیگر نمی‌توانند برای شما مجوز بگیرند، پای شما ایستادیم. آرش زواره ای به چه مجوزی کنار باشگاه استقلال است؟ او و یک لیدر در فضای مجازی علیه مدیریت باشگاه فعالیت می‌کند. او باید در نهادهای نظارتی پاسخگو باشد!

جواد-نکونام

جنگ بی انتهای نکونام و مدیران باشگاه

او ادامه داد: «آقای نکونام با باشگاه تعامل کن، بدنساز ساپینتو ۳۵ هزار دلار می‌گرفت، چرا بدنساز شما باید ۴۰۰ هزار دلار بگیرد؟ مصدومیت‌های فعلی بازیکنان استقلال نتیجه تمرین‌های بدنسازی همین یوسو سسماست. شما با کریم انصاری فر صحبت نکردی، با برادر کریم انصاری فرد صحبت کردی. شما به ما مربی خارجی معرفی کردی ولی وقتی ویزا برایش گرفتیم و گفتیم بلیت بگیریم گفتی نمی‌خواهد بیاید.»

نکونام از این مصاحبه حق دوست به شدت خشمگین شد و در جمع خبرنگاران حاضر شد تا پاسخ مشاور سمیعی را بدهد. سرمربی استقلال که از نقش فرشید سمیعی در وقوع این حواشی آگاه است در گفت و گوی آخر خود مدعی شد:« متأسفانه این عزیزان نمی‌دانند که اینجا استقلال است و استقلال باید نتیجه بگیرد. تمام برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده بودند و آینده‌ای که برای استقلال دیده بودند، این بود که استقلال به الغرافه، نساجی، داربی و السد را ببازد تا مردم اعتراض کنند و نکونام برود.»

او افزود: «از سال ۱۳۹۲ تا ۱۴۰۲، یعنی ۱۰ سال گذشته است و حدوداً ۲۵ تا ۳۰ جام برگزار شده است. استقلال از این جام‌ها چند تا را برده است؟ متأسفانه ما استقلالی‌ها از این وضعیت ناراحتیم. اما تمامی این حواشی و مشکلات باعث شده من بیایم و بایستم و کارم را انجام دهم.»

احمد-شهریاری

هلدینگ پشت سرمربی درآمد!

پس از این تنش ها و مصاحبه های طوفانی، نوبت به هلدینگ رسید تا اعلام موضع رسمی داشته باشد. احمد شهریاری، رئیس هیئت مدیره استقلال، ضمن حمایت تمام قد از سرمربی آبی‌پوشان بیان کرد: «هیئت مدیره باشگاه استقلال تمام قد حامی سرمربی تیم جناب آقای جواد نکونام بوده و هیچ مقامی در مجموعه باشگاه حق اظهارنظر در خصوص سرمربی تیم را ندارد.»

تحلیلگران بر این باور هستند که دربی تهران آخرین فرصت نکونام است تا با کسب پیروزی روی نیمکت استقلال ابقا شود و جایگاه خود محکم کند. البته این مسئله هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما افراد داخل باشگاه نیز آن را تکذیب نکردند.

این حمایت همه جانبه شهریاری از نکونام می تواند موضع سرمربی را بسیار بالا ببرد و به پیشبرد اهدافش کمک کند. نکونام در مصاحبه آخر خود به صراحت اعلام کرد که مشکلی با افرادی نظیر آتیلا حجازی و مهدی هاشمی نسب ندارد و شخصی(شما بخوانید سمیعی) قصد شکراب کردن روابط او با سایر استقلالی های مطرح را دارد. این اظهارنظرصریح نکونام بار دیگر به گمانه زنی ها در خصوص بازگشت هاشمی نسب به استقلال دامن زد.

شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که هاشمی نسب به صورت تلفنی چراغ سبز خود را به نکونام نشان داده است و حالا با تایید هلدینگ مرد محبوب سکوها می تواند به نیمکت برگردد. یاغی می تواند پس از دربی تهران روی نیمکت استقلال بنشیند و بار دیگر در کنار نکونام به هدایت تیم بپردازد.
هاشمی-نسبچ

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 335327 سهیل مافی

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.