قیمت نفت خام ۴۴ سنت افزایش یافت

خبرگزاری مهر دوشنبه 02 مهر 1403 - 08:39
قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۹ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۹۳ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، قیمت نفت در اولین ساعات معاملات در روز دوشنبه افزایش یافت. که علتش را می‌توان در نگرانی در مورد مختل شدن عرضه نفت خاورمیانه به دنبال تشدید درگیری در این منطقه و تأثیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بر تقاضا یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریایی شمال امروز با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۹ درصد افزایش به ۷۴ دلار و ۹۳ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۷ سنت معادل ۰.۶۶ درصد افزایش ۷۱ دلار و ۴۷ سنت معامله می‌شود.

پایین آمدن نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و کاهش ذخایر نفت این کشور به دنبال طوفان فرانسین باعث افزایش قیمت نفت در معاملات روز شنبه شده بود. نفت هفته گذشته دومین افزایش قیمت هفتگی را تجربه کرد.

فدرال رزرو آمریکا چهارشنبه گذشته نرخ بهره را ۰.۵ درصد پایین آورد که بسیار بیشتر از انتظار بسیاری از تحلیلگران بود.

کاهش نرخ بهره معمولاً فعالیت‌های اقتصادی را رونق داده و باعث افزایش تقاضا برای انرژی می‌شود، اما تحلیلگران و شرکت‌کنندگان بازار نگران ضعف بازار کار آمریکا هستند.

حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در روز یکشنبه تبادل آتش سنگینی داشتند.

این درگیری هفته گذشته به دنبال انفجار هزاران پیجر و واکی تاکی مورد استفاده اعضای حزب تشدید شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.