زیارت شهدای گمنام در کلکچال

همشهری آنلاین دوشنبه 02 مهر 1403 - 09:51
از اواسط دهه ۸۰ بوستان‌ها و فضاهای عمومی شهر میزبان پیکر پاک شهدای گمنام شدند و به مرور یادمان‌های شهدا در نقاط مختلف شهر ساخته شد. حالا وقتی برای رهایی از مشغله‌های زندگی دنبال جای دنجی هستیم که دلمان را سبک کنیم گاه به این یادمان‌ها پناه می‌بریم و با خواندن فاتحه‌ای آرام می‌شویم.

همشهری: تپه نورالشهدا در ارتفاعات کلکچال یکی از جاهایی است که پیکر مطهر ۸ تن از شهدای گمنام جنگ تحمیلی را در دل خود جای داده است. این تپه حدود ۳ هکتار مساحت دارد و در آن بخش‌های مختلفی ازجمله حسینیه، باند فرود هلی‌کوپتر، برج یادمان به ارتفاع ۴۰ متر و امکانات امدادی و خدماتی درنظر گرفته شده است. برای رسیدن به این تپه چند مسیر صعود از مناطق نیاوران، حصارک و دربند پیش رویتان است اما پیشنهاد می‌کنیم از بوستان جمشیدیه که دارای امکانات مختلف همچون روشنایی در شب، مسیر حفاظت شده، سرویس‌های بهداشتی و امکانات امدادی است، صعود کنید. از آنجا که مزار شهدا در ارتفاعات قرار دارد، بهتر است کفش مناسب تپه‌نوردی بپوشید

نشانی: بوستان جمشیدیه، ارتفاعات کلکچال

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: تجریش

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: امیدوار

منطقه: یک

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.