زنگ سال آبی

صدا و سیما دوشنبه 02 مهر 1403 - 09:52

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما همزمان با آغاز سال تحصیلی زنگ سال آبی کشور هم به صدا در آمد. شرکت آب و فاضلاب استان تهران با همکاری آموزش و پرورش و همچنین پلیس راهور طرح حامی آب، همیار پلیس را در برخی از مدارس استان تهارن برگزار کردند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به مصرف بالای آب در شهر تهران و ناترازی بین منابع و مصارف، موثرترین راه برای جبران این ناترازی را ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب دانست و از مدارس به عنوان بهترین پایگاه برای اشاعه این فرهنگ نام برد.

وی افزود:در تاریخ ۱۹ مردادماه ۱۴۰۳، میزان مصرف آب در شهر تهران به ۴ میلیون مترمکعب در شبانه‌روز و مصرف لحظه‌ای به ۶۰ هزار لیتر بر ثانیه رسید که رقم بالایی است  ضرورت دارد با مدیریت بهتر مصرف آب، این ناترازی را کاهش دهیم.مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران همچنین بیان کرد: میانگین مصرف آب هر شهروند تهرانی در شبانه‌روز ۲۵۰ لیتر بوده در حالی که الگوی مصرف استاندارد ۱۳۰ لیتر است و بنابراین مصرف فعلی حدود دو برابر الگوی مصرف است و باید کاهش یابد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.