شوک بزرگ به مستاجران | افزایش نرخ اجاره بها کار خود را کرد!

گسترش نیوز دوشنبه 02 مهر 1403 - 10:12
رئیس اتاق اصناف مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد درباره مشکل افزایش اجاره‌های واحدهای صنفی در شهرستان یاسوج اظهار داشت: این وضعیت، که به عنوان یک چالش در تمام استان‌ها و شهرستان‌های کشور وجود دارد، برای فعالان صنفی در یاسوج به دلیل کمبود درآمد، موجب شرایط دشوار در کسب وکارشان شده است.

مهرداد الهی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد از فعالان صنفی در یاسوج در واحدهای اجاره‌ای فعالیت می‌کنند؛ با این حال، برخی از موجران به دلیل ضعف‌های قانونی، مبالغ سنگینی را به عنوان اجاره از مستأجران درخواست می‌کنند و در صورت عدم پرداخت این مبالغ، مستأجران مجبور به تخلیه مکان می‌شوند.

به گفته وی در حال حاضر قوانین اجاره ملک، منافع موجران را بیش از مستاجران تأمین می‌کند در حالی که هزینه‌های جاری دیگر شامل دارایی، مالیات، انرژی و غیره، فشار مضاعفی را بر فعالان صنفی وارد می‌کند.

الهی ادامه داد: به تازگی شنیده شده است که موجران، قراردادهای اجاره واحد صنفی را به صورت ۶ ماهه با مستاجر منعقد می‌کنند و پس از پایان ۶ ماه، با افزایش میزان اجاره بها، اقدام به تمدید قرارداد می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف یاسوج بیان کرد: بیش از ۱۰ سال از خرید زمین برای تأسیس چند شهرک صنفی با هدف تسهیل در روند فعالیت فعالان صنفی انجام شده است اما این موضوع همچنان و به دلیل عدم همکاری سازمان‌های خدمات‌رسان، همچنان بلاتکلیف باقی مانده است. بدیهی است در صورتی که مقدمات فعال شدن شهرک صنفی فراهم شود، مشکلات عدیده‌ کسبه تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

قیمت-اجاره

کدخبر: 335385

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.