قیمت گوشت به ۱ میلیون تومان نزدیک شد! + جدول ۲ مهر

گسترش نیوز دوشنبه 02 مهر 1403 - 10:15
بر اساس آمار منتشر شده، قیمت گوشت قرمز در تاریخ دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ در حالتی پایدار و بدون تغییرات قابل توجهی قرار دارد. قیمت گوشت راسته گوسفند و فیله گوسفندی به ترتیب ۷۴۰ هزار تومان و ۹۸۰ هزار تومان در سطح کشور است.

قیمت گوشت آبگوشتی در بازار به قیمت ۷۷۰ هزار تومان برای هر کیلوگرم معامله می‌شود. همچنین، سردست گوسفند بره ممتاز با قیمت ۹۲۳ هزار تومان عرضه می‌گردد. قیمت گوشت راسته گوسفند و فیله گوسفندی به ترتیب ۷۴۰ هزار تومان و ۹۸۰ هزار تومان در سطح کشور است.

ماهیچه گوسفندی نیز همچون روز گذشته در سطح بازار با نرخ ۶۵۰ هزار تومان معامله می‌شود. ران ممتاز گوسفندی با همان نرخ روزهای پیشین، ۹۱۰ هزار تومان و شقه گوسفندی به ازای هر کیلوگرم  ۷۱۹ هزار تومان در سطح بازار خریداری می‌شود.

مصرف‌ کنندگان دنبه گوسفندی را به قیمت ۳۵۰ هزار تومان تهیه می‌کنند. گردن گوسفندی  به ازای هر کیلوگرم ۶۹۰ هزار تومان و ران گوسفندی استرالیایی ۵۳۰  هزار تومان عرضه می‌شود. راسته با استخوان گوسفند سنگسر و شهمیرزاد نیز با قیمت ۳۷۰ هزار تومان به دست مصرف‌ کنندگان می‌ رسد.

گوشت-چرخ

جدول قیمتی انواع گوشت قرمز

فیله گوسفندی

980،000

ران گوسفندی استرالیایی

236،000

گوسفند زنده

359،000

گردن گوسفندی

690،000

ماهیچه گوسفندی یک کیلوگرمی

650,000

بسته شقه گوسفندی

719,000

راسته بدون استخوان گوسفندی

1،200،000

راسته مغز گوسفند سنگسر و شهمیرزاد

655,310

آبگوشتی گوشفندی

719،000

دنبه گوسفند

350،000

گوشت چرخ‌کرده مخلوط

377،000

سردست گوسفندی بره

923،000

 

وضعیت بازار گوشت در کشور

منصور پوریان گفت: با جلوگیری از واردات یا کاهش میزان واردات، بازار مجدد با جهش قیمت روبرو می‌شود چراکه امکان تامین نیاز پرمصرف ها از تولید داخل وجود ندارد.

به گفته او، قیمت گوشت های تنظیم بازار در بازار مشخص است به طوریکه هر کیلو گوشت منجمد ۳۰۰ هزارتومان و گوشت گرم در محدوده ۳۷۰ تا ۳۸۰ تومان است. اما در بخش تولید داخل به دلیل گرانی دام و خرید با نرخ بالا توسط سیستم قصابی شاهد قیمت بالا در بخش خرده فروشی برای مصرف کننده هستیم که اگر بخواهیم جلوی واردات بگیریم با نوسانات بیشتری در بحث قیمت روبرو می شویم.

پوریان ادامه داد: در ایام پاییز و زمستان  که با پیک مصرف روبرو می شویم، واردات به منظور تنظیم بازار و تامین گوشت داخل باید انجام شود و در مقابل باید اجازه صادرات برای بخش دام داده شود.

رئیس شورای تامین کنندگان دام کل نیاز کشور به واردات سالانه گوشت قرمز را ۲۵۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: بنابر آمار سالانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزارتن وارد می شود.

او با بیان اینکه سالانه ۹۰۰ هزار تن گوشت در کشور تولید می شود، افزود: بنابر آمار سالانه کل میزان مصرف و نیاز بازار گوشت یک میلیون تن است که تولید داخل با کسر استخوان ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزارتن است، از این رو کمبود آن را از طریق واردات باید رفع کنیم.

پوریان ذخیره گوشت منجمد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ذخایر مناسب گوشت منجمد، گوشت منجمد کمتر از نرخ مصوب عرضه می شود. به طوریکه گوشت برزیل با قیمت ۲۷۰ تا ۲۷۵ هزارتومان و گوشت گرم لاشه ۲۹۰ هزارتومان و قطعه بندی برای مصرف کننده ۳۷۰ تا ۳۸۰ هزارتومان است. 

کدخبر: 335405

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.