اقدامات مقابله با کرونا همزمان با تغییر فصل در آمریکا

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 02 مهر 1403 - 10:47
با سرد شدن هوا و احتمال افزایش موارد ابتلا به کرونا از این ماه، آمریکایی‌ها می‌توانند کیت‌های رایگان تست کووید-۱۹ را سفارش دهند که به خانه‌هایشان پست می‌شود.

به گزارش ایسنا، طبق این برنامه خانواده‌ها در ایالات متحده می‌توانند حداکثر چهار آزمایش سواب بینی را سفارش دهند.

آژانس بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده که بر این برنامه نظارت دارد، هنوز تاریخ دقیقی را برای شروع سفارش اعلام نکرده است.

سخنگوی این آژانس گفته است این آزمایش‌ها انواع ویروس‌های فعلی را شناسایی می‌کنند و می‌توانند قبل از فصل تعطیلات، زمانی که افراد برای جشن سال نو دور هم جمع می‌شوند، سفارش داده شود.

به گزارش نشریه تخصصی «مدیکال اکسپرس»، تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده ماه گذشته واکسن به‌روزرسانی‌شده کووید-۱۹ را تأیید کردند که برای مبارزه با گونه‌های اخیر ویروس طراحی شده است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا نیز قبلاً تزریق واکسن در پاییز امسال را برای همه افراد بالای ۶ ماه توصیه کرده است.

در حالی که اکثر آمریکایی ها درجاتی از مصونیت در برابر عفونت ها یا واکسیناسیون های قبلی یا هر دو را دارند، اما این مصونیت کاهش می یابد.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به‌ طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.